OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och söker nu en administratör till överförmyndarenheten i Åmåls kommun. En mindre organisation med nära samarbete och snabba beslutsvägar som har ett gemensamt ansvar över ärenden i Åmål, Bengtsfors, Dals-Ed, Säffle och Årjängs kommuner.
Låter det intressant? Då ska du definitivt läsa vidare!
Vad erbjuder vi
Sydvästra Värmlands och Norra Dalslands Överförmyndarnämnd ansvarar för överförmyndarverksamheten inom Bengtsfors, Dals-Ed, Säffle, Åmål och Årjängs kommuner. Åmåls kommun är värdkommun och den gemensamma överförmyndarenheten är placerad i Åmål kommuns organisation. Verksamheten består av enhetschef och fyra handläggare. Våra ambitioner är höga och vi erbjuder ett intressant arbete med omväxlande arbetsuppgifter.
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!
Ditt uppdrag
I rollen som administratör är du ett administrativt stöd till handläggarna på överförmyndarenheten och du arbetar med diverse uppgifter. Administratörsrollen innebär bland annat att du arbetar med arvodering, visst beslutsfattande, lämplighetskontroller, posthantering, diarieföring, arkivering samt kommunikation med såväl ställföreträdare och huvudmän som tingsrätt och andra myndigheter. Eftersom det är en ny tjänst, behöver du själv vara med i utformandet av dina arbetsuppgifter.
Vem är du
Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Tjänsten kräver förmåga att kunna arbeta självständigt, men även att du motiveras av att samarbeta med andra för att uppnå goda resultat. Som person är du ärlig, engagerad, noggrann och har gott omdöme. Ibland kan du behöva agera i situationer där personer är känslomässigt påverkade, vilket kräver stabilitet och professionalitet. Eftersom en viktig del av arbetet är att rekrytera och informera ställföreträdare, så är det önskvärt att du har lätt för att snabbt skapa nya relationer på ett professionellt sätt. Då det är en liten arbetsplats med högt tempo är det även viktigt att du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig till snabbt ändrade omständigheter. Förmåga att kunna kombinera myndighetsutövning med både serviceanda och integritet är grundläggande egenskaper för den här tjänsten. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Formella kompetenskrav
- Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, exempelvis inom ekonomi eller administration, eller annan gedigen arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
-Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande.
Meriterande
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom ekonomi eller administarion. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som kan komma att spela en avgörande roll vid tillsättningen.
Anställningen
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med provanställning. Administratören är för närvarande placerad vid överförmyndarenheten inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunfullmäktige.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).