OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad erbjuder vi
En möjlighet att ta plats i vårt kansli som hanterar kommunens politiska administration och ärendehantering. Just nu behöver vi hitta en medarbetare som på deltid har möjlighet att med viss regelbundenhet stödja och avlasta med alla typer av politisk mötesadministration och andra blandade administrativa uppgifter. En strålande möjlighet till extrajobb och att börja en karriär inom tjänstemannayrket!
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/
Ditt uppdrag
Utifrån det aktuella behovet på Åmåls kommuns kansli- och utredningsenhet bokas du in för uppdrag, vissa återkommande några gånger under året (10-20 ggr), andra gånger kommer vi överens om punktinsatser för att avlasta i det administrativa arbetet och med handläggning. Du upprättar protokoll, minnesanteckningar, anslår, expedierar samt skickar kallelser till kommunens politiska möten. Du bistår med mötesservice (lokalbokningar med mera) och stödjer vid bevakning av kommunens inkommande myndighetspost.
Vem är du
För detta uppdrag ser vi att du har en god allmänbildning och förståelse för samhället och det demokratiska styrelseskicket. Du har en god språklig förmåga, både i tal och skrift, samt ett gott socialt bemötande gentemot både invånare, kollegor och politiker. För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt. Kanske studerar du en högskoleutbildning i samhällsvetenskap eller andra närbesläktade ämnen, och söker ett extrajobb för extra inkomst eller för att börja bygga ditt CV inför framtiden?
Du är ordningssam och har god planeringsförmåga. Du har lätt att lära dig digitala system som du behöver kunna för att utföra ditt arbete. Du är kommunikativ, nyfiken och läraktig.
Formella kompetenskrav
- Avslutade gymnasiestudier med godkända betyg.
- Goda kunskaper i/kunskaper i vanligt förekommande datorprogram som Office-paketet
- God språklig förmåga (tal och skrift) i svenska
- Digital identifikation (mobilt Bank-ID)
Meriterande
- Erfarenhet från politiska sammanhang, administration och/eller uppdrag är meriterande men inget krav.
- Påbörjade eller avslutade studier vid högskola/universitet är meriterande.
Anställningen
Anställningen är visstidsanställning på timmar, inledningsvis för 6 månader. Tjänstgöringsgraden bedöms bli omkring 25% av heltid. Start för anställningen är 8 januari 2024.
Tjänsten är för närvarande placerad vid kansli- och utredningsenheten inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är kansli- och utredningschefen.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).