Åmåls kommun söker Behandlingssekreterare till Ungvux

Åmåls kommun söker Behandlingssekreterare till Ungvux

Arbetsbeskrivning

Vad erbjuder vi

Hos oss erbjuds du ett varierat arbete där du ingår i en stabil arbetsgrupp med stor erfarenhet av att  arbeta med ungdomar 13-25 år och deras familjer. Du är placerad på Ung-vux där man är samlokaliserad med Medpro, UPH (Ungas psykiska hälsa ), Ungdomsmottagningen samt BUP. Hos oss omges du av kollegor som är måna om varandra och som tycker det är roligt att utveckla vår verksamhet. Kontinuerlig fortbildning ser vi som en självklarhet.


Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här:https://www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/


Ditt uppdrag

Som Behandlingssekreterare arbetar du både förebyggande med råd-stöd till barn, ungdomar 13-25 år och till deras föräldrar men även med beviljade insatser efter utredning. Insatserna kan bestå av individuellt stöd, föräldra/ familjestöd . Olika former av gruppverksamhet kan också erbjudas. Samverkan med andra verksamheter är en viktig del i ditt uppdrag.


Vem är du

För detta uppdrag ser vi att du är van att ta eget ansvar och har god samarbetsförmåga. Eftersom arbetet är behovsstyrt krävs att du trivs i ett omväxlande arbete där kreativitet och flexibilitet ses som styrkor. Personliga kompetenser värderas högt. 


Formella kompetenskrav

- Socionomutbildning  eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig 

- Anställningen förutsätter att du har B-körkort  

- Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande

 


Meriterande

- Erfarenhet från arbete med barn/ungdomar  samt föräldrar

- Erfarenhet av dokumentation enligt BBIC

- Utbildning i familjeterapi

- Erfarenhet av arbete med beroendeproblematik



Anställningen

Tillsvidareanställning på 100% med tillträde så snart som möjligt. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.



Behandlingssekretaren är för närvarande placerad på Ung.vux, Enheten för Individ-familjeomsorgens verkställighet barn och unga som är organiserad under Välfärd-arbetsmarkandsnämnden.


Närmaste chef är enhetschef Maria Hed tel.nr 0532-17265 



Ansökan

Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.


Varmt välkommen med din ansökan!


    


(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 6 augusti 2023

Liknande jobb


Socialsekreterare barn och unga i Centrum

Socialsekreterare barn och unga i Centrum

25 november 2024

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd

25 november 2024

25 november 2024