OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av samverkan och har förmågan att med ett helhetsperspektiv se den enskilda individens behov? – då tror vi att du kan vara den vi söker!
Vad erbjuder vi
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!
Ditt uppdrag
I tjänsten som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Arbetsuppgifterna består i att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser till i huvudsak äldre personer. Vi utreder enligt modellen IBIC, Individens behov i centrum. I uppdraget ligger även att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du arbetar med hembesök och inom ramen för vårdplaneringar även nära slutenvården. I din roll som biståndshandläggare ställs krav på god samverkan och samordning med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga aktörer både intern och externt.
Du arbetar utifrån en helhetssyn och bemöter den enskilde med utgångspunkten att stärka den enskildes egna förmåga med ett personcentrerat förhållningssätt.
Inom välfärds och arbetsmarknadsförvaltningen är samverkan centralt och vi arbetar dagligen med att tillsammans lyckas med vårt gemensamma uppdrag.
Vem är du
Som biståndshandläggare ser vi att du är ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du har ett professionellt bemötande och ett utforskande förhållningssätt. Du har en god förmåga att förstå samt uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket. Det är också viktigt att du har kunskaper om och har ett intresse av att arbeta med äldre. Vi sätter stort värde på personlig lämplighet och en god samarbetsförmåga.
Formella kompetenskrav
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
B-körkort.
Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande
Meriterande
Erfarenhet från bistånds handläggning, kunskap om verksamhetssystemet Procapita/Lifecare och individens behov i centrum, IBIC är meriterande.
Placering
Tjänsten som biståndshandläggare är organiserad inom välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen. Du ingår i en arbetsgrupp med ytterligare tre biståndshandläggare och en samordnare med handläggaransvar. I arbetsgruppen ingår även en demenssjuksköterska.
Närmaste chef är biträdande förvaltningschef/biståndschef.
Som nyanställd på biståndsenheten får du introduktion och ett nära kollegialt stöd.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde så snart som möjligt eller enligt överrenskommelse och under förutsättning att erforderliga beslut tas. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv senast den 2021-09-27. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum - Så vänta inte med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.