OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad erbjuder vi
Vi söker en Biståndshandläggare som vill vara med och skapa en hållbar framtid för alla kommunens medborgare. Som anställd får du möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du får ett meningsfullt, intressant och utmanande arbete. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet.
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!
Ditt uppdrag
Arbetet omfattar ansvar för handläggning, dokumentation och uppföljning av insatser för enskilda enligt Socialtjänstlagen. Dokumentationen sker i Procapita/Lifecare och du arbetar även med informationsöverföring gällande utskrivningsklara patienter/brukare i Samsa. Du arbetar utifrån ett systematiserat behovsinriktat arbetssätt Individens Behov I Centrum, IBIC. Du kommer ha en betydelsefull roll med syfte att genom dialog utreda vilka behov den enskilde individen har. Du ingår i ett tvärprofessionellt team och har en nära samverkan såväl internt som med externa samarbetspartners. Du ger service, information och stöd till våra medborgare, närstående och övriga betydelsefulla samverkanspartners.
För dig som är nyutbildad eller har en kortare erfarenhet efter utbildningen kan vi erbjuda ett individanpassat mentorskap som utvecklar dig i din profession. Hos oss får du möjlighet till nära arbetsledning och handledning. Vi har en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö.
Personliga egenskaper
Du som söker ska ha ett personligt engagemang, god samarbetsförmåga samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du ska kunna arbeta flexibelt och lösningsinriktat. Vi fäster stor vikt vid att kunna samverka med andra aktörer
Vi söker en Biståndshandläggare som vill vara med och skapa en hållbar framtid för alla kommunens medborgare. Som anställd får du möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du får ett meningsfullt, intressant och utmanande arbete. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet.
Formella kompetenskrav
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen enligt tidigare studieordning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande. Anställningen förutsätter att du har B-körkort samt att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som BankID eller motsvarande.
Meriterande
Tidigare erfarenhet från biståndshandläggning och erfarenhet/kunskap om verksamhetssystemet Procapita/Lifecare samt det systematiska behovsinriktade arbetssättet Individens behov I Centrum, IBIC.
Anställningen
Tillsvidareanställning 100 %. Tjänsten kan komma att inledas med en provanställning. Tjänsten är placerad på Biståndsenheten inom Välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är biträdande förvaltningschef. Tjänsten tillsätts förutsatt att erfoderliga beslut tas.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv senast 2022-10-16. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).