OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ny medarbetare som vill vara med och utveckla ekonomienheten med oss!
Arbetsuppgifter
På ekonomienheten är vi åtta medarbetare som tillsammans har ansvaret för att leda och utveckla ekonomistyrningen i kommunen, samt att vara en intern servicefunktion inom ekonomiområdet. Vi ansvarar även för upphandling och inköp. I rollen som controller kommer du att ge stöd till chefer och enheter i arbetet med styrning, planering, budgetering, uppföljning och analys av verksamheten. Du kommer även att finnas med i förbättrings- och utvecklingsarbeten i såväl verksamheterna som ekonomienheten. Arbetet innebär även föredragningar på politiska sammanträden, både för den egna nämnden och i andra sammanhang. Därutöver innehåller tjänsten traditionella arbetsuppgifter inom ekonomi. I vårt arbetslag är samarbete en förutsättning, vilket innebär att tjänstens uppgifter och innehåll kan variera över tid.
Vad erbjuder vi
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!
Personliga egenskaper
Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och du ser det som självklart att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har en god analytisk och pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet förutsätter att du är noggrann och strukturerad, samt att du kan prioritera och slutföra dina uppdrag. Vi ser också att du är en person som bidrar till att bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Du är en van Office-användare framförallt i Excel samt vana med att arbeta i affärssystem.
Anställningen förutsätter att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som bankID eller motsvarande.
Meriterande
Erfarenhet från liknande arbete i kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande men inget krav.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde senast 2022-05-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Controller är för närvarande placerad vid ekonomienheten inom kommunledningskontoret, som är organiserat direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är ekonomichefen.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).