OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent till ett kombinerat uppdrag inom Åmåls kommun. Tjänsten avser ekonomisk administration inom Ekonomienhetens och Överförmyndarenhetens verksamhetsområden.
Vad erbjuder vi
Tjänsten är nyinrättad och är ett fantastiskt tillfälle för dig att bidra in i två breda verksamhetsområden. Ekonomienheten administrerar hela kommunens ekonomi medan Överförmyndarenheten är en tillsynsmyndighet för ställföreträdare (gode män) för ytterligare fyra kommuner utöver Åmåls kommun: Bengtsfors, Dals-Ed, Säffle och Årjäng. Vi erbjuder ett intressant arbete med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter.
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https;//amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande
Ditt uppdrag
Anställningen som ekonomiassistent är ett kombinerat uppdrag som innehåller administration av ekonomiska områden inom två enheter: Ekonomienheten och Överförmyndarenheten. Förekommande arbetsuppgifter är:
-Arbete med kund- och leverantörsreskontra
-Bank- och kassahantering
-Bokföring
-Myndighetsutövning – tillsyn och granskning av räkenskaper och redovisningshandlingar
-Information och samverkan med ställföreträdare och andra intressenter/myndigheter
-I uppdraget kan även andra förekommande arbetsuppgifter ingå som tillhör verksamhetsområdena inom ovan angivna enheter.
Vem är du
För detta uppdrag ser vi att du har god känsla för siffror och ordning och reda. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och har lätt för att skapa dig en överblick och se ett samband. Du är van att planera och strukturera ditt arbete och att du är ansvarstagande. Som person är du öppen och har lätt för att skapa relationer med personer i din omgivning, både internt och externt.
Formella kompetenskrav
-Gymnasial alternativt eftergymnasial ekonomiutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
-Goda kunskaper i Excel och övriga program i Officepaketet.
-Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande
Meriterande
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Anställningen
Tillsvidareanställning på 100% med startdatum enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tjänsten kommer att ha sin placering på en enhet men utföra arbetsuppgifter både för ekonomienhetens och överförmyndarenhetens räkning.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).