OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad erbjuder vi
Hos oss på Stöd och funktion erbjuder vi ett stimlerande, utmanande och roligt arbete där du får vara med och forma och utveckla verksamheten framåt. Är du en person som har kunskap, intresse och erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsvariation så kanske du är personen vi söker?
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/
Ditt uppdrag
Som enhetschef inom personlig assistans ansvar du för att samordna och verkställa beslut om personlig assistans. Tillsammans med dina duktiga medarbetare säkerställer du en hög kvalitet i det individuella stöd som ges. Du företräder och representerar kommunen och ansvarar för kvalitetsfrågor, utveckling, personal, budget och arbetsmiljö. Även schemaläggning och samplanering ingår. I tjänsten ingår rapportering av assistanstimmar till Försäkringskassan, samt uppföljning av sjukersättning från privata assistansbolag. Du kommer att ingå i Stöd och funktions ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer och verksamhetschef. I tjänsten ingår också beredskap enligt rullande schema.
Vem är du
Som person är du ansvarsfull och har en drivkraft att vilja påverka och göra skillnad för både våra brukare och medarbetare. Du driver verksamhetens utveckling tillsammans med kollegor och medarbetare och gör det på ett förtroendeingivande sätt. Vi uppskattar din kommunikativa förmåga som är en viktig faktor när man leder i förändring. Av samma orsak är du trygg i ditt ledarskap och kan vid stress fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv. Att vara en del av en helhet ser du som en självklarhet. För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt.
Formella kompetenskrav
- Socionomprogrammet, Socialpedagogikska programmet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Goda kunskaper i LSS-lagstiftningen och inom området krävs
- Anställningen förutsätter att du har B-körkort
- Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande
- God systemvana krävs
Meriterande
Erfarenhet från liknande tjänster är meriterande men behöver inte vara ett krav. Personlig lämplighet värderas högt.
Anställningen
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Tjänsten är för närvarande placerad vid Stöd och funktion inom Välfärd och arbetsmarknadsförvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärd och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är verksamhetschef Grethe Gustavsson
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete sker löpnande så vänta inte med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).