OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill göra skillnad och är beredd att anta framtidens utmaningar i att driva äldreomsorgsfrågor i en tid av förändring! Är du bra på att skapa engagemang och delaktighet hos dina medarbetare? Vill du dessutom, tillsammans med äldreomsorgens ledningsgrupp och medarbetare, skapa goda möjligheter för kommunens medborgare att leva ett tryggt och värdigt liv? Då tycker vi att du ska läsa vidare.
Vad erbjuder vi
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!
Ditt uppdrag
Hemvården är uppdelad i 4 olika ansvarsområden och det område vi söker enhetschef till består av ett demensteam, en dagverksamhet för personer med kognitiv svikt, hemvårdens nattpatrull samt en larmgrupp.
Vi arbetar utifrån IBIC, Individens Behov I Centrum, med syfte att sätta individens bästa i fokus. Som en del i vårt kvalitetsarbete arbetar vi med att se det friska hos varje individ för att individen ska få leva det liv den vill i så stor utsträckning som möjligt. I din roll som enhetschef ansvarar du för att leda, planera, följa upp verksamheten samt anpassa verksamheten efter behov och resurser. Du förväntas utveckla verksamheten utifrån nämndens mål i samverkan med övriga enhetschefer i äldreomsorgens ledningsgrupp. Organisatoriskt är du underställd äldreomsorgens verksamhetschef.
Vem är du
Äldreomsorgen är i en ständig förändring. Det är därför viktigt att du stimuleras av ett föränderligt arbete, gillar utmaningar, är flexibel, ser möjligheter istället för problem samt har en vilja att leda och motivera andra. Som person är du lyhörd, stabil, trygg och har god självinsikt.
För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt.
Formella kompetenskrav
-Högskoleutbildning inom vård- och omsorg, beteendevetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Anställningen förutsätter att du har B-körkort
-Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande
Meriterande
Vi ser helst att du har erfarenhet av ledarskap och arbete inom hemtjänst samt har erfarenhet och intresse av demensverksamhet och välfärdstekniksutveckling.
Anställningen
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Enhetschefen är för närvarande placerad vid hemvården inom Välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är Verksamhetschef Äldreomsorg.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).