OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill göra skillnad och är beredd att anta framtidens utmaningar i att driva äldreomsorgsfrågor i en tid av förändring! Är du bra på att skapa engagemang och delaktighet hos dina medarbetare? Vill du dessutom, tillsammans med äldreomsorgens ledningsgrupp och medarbetare, skapa goda möjligheter för kommunens medborgare att leva ett tryggt och värdigt liv? Då tycker vi att du ska läsa vidare.
Vad erbjuder vi
Åmåls kommuns vision är den plattform som ditt arbete utgår från, där genuin, omtänksam, aktiv och modig är värdeord och beskriver varumärket Åmål. Det är det här man ska känna när man kommer i kontakt med vårt varumärke.
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/
Ditt uppdrag
Särskilt boende verksamheten är placerad på 5 fysiska platser. Vi söker enhetschef till Solsäters särskilda boende. Solsäters särskilda boende leds av två enhetschefer där du ansvarar för demensverksamheten.
Vi arbetar utifrån IBIC, Individens Behov I Centrum, med syfte att sätta individens bästa i fokus. Som en del i vårt kvalitetsarbete arbetar vi med att se det friska hos varje individ för att individen ska få leva det liv den vill i så stor utsträckning som möjligt.
I din roll som enhetschef ansvarar du för att leda, planera, följa upp verksamheten samt anpassa verksamheten efter behov och resurser. Du förväntas utveckla verksamheten utifrån nämndens mål i samverkan med övriga enhetschefer i äldreomsorgens ledningsgrupp.
Organisatoriskt är du underställd äldreomsorgens verksamhetschef.
Vem är du
Äldreomsorgen är i en ständig förändring. För detta uppdrag ser vi att du stimuleras av ett föränderligt arbete, gillar utmaningar, är flexibel, ser möjligheter istället för problem samt har en vilja att leda och motivera andra. Som person är du lyhörd, stabil, trygg och har god självinsikt.
För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt.
Formella kompetenskrav
- Vi söker dig som har högskoleutbildning inom vård- och omsorg, beteendevetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
- Anställningen förutsätter att du har B-körkort
- Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande
Meriterande
Vi ser helst att du har erfarenhet av ledarskap och arbete inom äldreomsorgen samt har erfarenhet och intresse av demensverksamhet.
Anställningen
Tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Enhetschef är för närvarande placerad vid enheten Äldreomsorgen inom välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är Verksamhetschef Äldreomsorg.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).