OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad erbjuder vi
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/
Ditt uppdrag
Vi söker engagerade och omsorgsfulla personliga assistenter till en 36 årig man med utvecklingsstörning och epilepsi. Mannen bor för närvarande hemma med sina föräldrar, men planen är att han inom kort kommer att flytta till sin egna lägenhet så snart full bemanning är på plats. Som personlig assistent kommer du att stötta vår kund i denna spännade övergång till eget boende. Du kommer att arbeta nära och bistå kund med personlig omvårdnad inklusive hygien, påklädning och måltider. Du kommer vara ett viktigt stöd i kundens självständighet genom stöttning av kundens hantering i vardagliga sysslor och deltagande i meningsfulla aktiviteter.
Vem är du
Det är viktigt att du har tålamod och kan behålla lugn i stressade situationer samt anpassa dig efter kundens behov. Det är av vikt att kunna motivera kunden till självständighet genom god kommunikation samt en god samarbetsförmåga.
Formella kompetenskrav
- Undersköterska alt. Barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
- Anställningen förutsätter att du har B-körkort-manuell växellåda.
- Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande.
- Goda kunskaper i svenska tal- och skrift samt vana av att dokumentera i digitala system.
Meriterande
- Erfarenhet av arbete som personlig assistent och arbete med målgruppen.
- Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande.
- Erfarenhet av AKK (bildstöd).
Anställningen
Vikariat på 100% t.o.m 2023.12.31 med chans till förlängning.
Personlig assistent är är för närvarande placerad vid Stöd och Funktion inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen, närmaste chef är enhetschef. Arbetstid schemaläggs dag, kväll, helg samt sovande natt (jour).
Tjänsten tillsätts föutsatt att erfoderliga beslut tas.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Kontakta
Kristina Grankvist, Enheteschef Stöd och Funktion
E-post: kristina.grankvist@amal.se
Tfn: 0532-171 50
Ann-Christin Eriksson, Enhetschef Stöd och Funktion
E-post: ann-christin.eriksson@amal.se
Tfn: 0532-171 67
Joakim Örtegren, Facklig representant Kommunal
E-post: joakim.ortegren@amal.se
Tfn: 0532-172 99
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor