Åmåls kommun söker Upphandlare

Åmåls kommun söker Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Vad erbjuder vi

Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!

Ditt uppdrag

På ekonomienheten är vi åtta medarbetare som tillsammans har ansvaret för att leda och driva det operativa och strategiska utvecklingsarbetet inom ekonomi- och upphandlingsområdet.
Ditt uppdrag är att arbeta med kommunövergripande upphandlingar. Arbetsuppgifterna innebär att självständigt driva upphandlingsprojekt och arbeta med hela upphandlingsprocessen.Du ger råd, informerar och samarbetar med våra verksamheter gällande inköps- och upphandlingsfrågor. Du arbetar med uppföljning samt ansvarar för policy och rutiner inom upphandlingsområdet. Du har ett nära samarbete med upphandlarnas nätverk i Dalsland. I tjänsten ingår också att man är kommunens kontaktperson i försäkringsfrågor.

Vem är du

Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du ser det som självklart att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har sinne för analys och är strukturerad och har förmågan att slutföra dina uppdrag. Du ska kunna arbeta självständigt med integritet och initiativrikedom, fungera drivande i upphandlingsprocessen och ha förmåga att prioritera. Vi ser också att du är en person som har förmåga att bidra till och bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en akademisk examen inom juridik, ekonomi, offentlig upphandling eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha relevant erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU).
Anställningen förutsätter B-körkort och att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som bank-ID eller motsvarande.

Anställningen

Tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2022-05-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Tjänsten är för närvarande placerad vid ekonomienheten inom kommunledningskontoret, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är ekonomichefen.

Ansökan

Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!

(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024

Upphandlare/upphandlingsledare

Upphandlare/upphandlingsledare

14 november 2024

Upphandlingsstrateg

Upphandlingsstrateg

12 november 2024