OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är heltidsstuderande för arbete i KTH bibliotekets kundtjänst.
Du kommer arbeta i det team som tillsammans bemannar biblioteket under kvällar och helger. Vi värdesätter därför att du är flexibel och kan byta eller ta ett extra pass om behov skulle uppstå. Arbete under dagtid vid något av våra bibliotek kan också vara aktuellt efter överenskommelse.
Anställningen är på ca 20–50% och gäller enligt schema. Du kommer arbeta med service till bibliotekets användare samt sätta upp böcker och utföra andra arbetsuppgifter som förekommer vid tjänstgöring i biblioteket i någon av våra informationsdiskar.
Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö
- Möjlighet för dig som student att skaffa arbetslivserfarenhet vid ett universitetsbibliotek
Kvalifikationer
Krav
- Du ska vara antagen till utbildning på grund- eller avancerad nivå vid svenskt lärosäte
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska då KTH har många internationella studenter och arbetet kräver kommunikation på båda språken
Meriterande
- Du får gärna ha tidigare erfarenhet av arbete inom service
- Du får gärna ha tidigare erfarenhet av arbete vid bibliotek
- Du får gärna studera biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande eller studera vid KTH
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Du har en stark känsla för service och bemöter våra användare på ett jämlikt och respektfullt sätt utifrån deras behov. Din förmåga att samarbeta med kolleger är god och du kan hantera flera besökare och ärenden samtidigt. Du tar gärna initiativ till nya arbetsuppgifter där du ser att behov finns i verksamheten som är kopplad till kundtjänst. Du är noggrann och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.
Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden
Om anställningen
Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal i upp till 12 mån, med tillträde enligt överenskommelse.
Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Om KTH
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102