OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår uppdragsgivare är en e-handel för den teknik-älskande konsumenten! Här handlar de som vill optimera deras datorer och hårdvaror med det senaste inom PC utrustning. Nu söker vi en Amazon-specialist som ska se till att uppdragsgivarens företagssida i världens största marketplace håller en hög standard och tillför en god service för konsumenter globalt.
Amazon är världens största marketplace och en viktig återförsäljare för denna e-handeln! Vi söker därför en kompetent och erfaren person som kan hjälpa denna e-handeln att utveckla deras företagssida i Amazon. Som en viktig medlem i uppdragsgivarens marketing avdelning kommer du vara ansvarig för att förvalta deras närvaro på denna ledande e-handelsplattform.
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha en gedigen förståelse för hur Amazon fungerar, inklusive dess riktlinjer, algoritmer och bästa praxis för att optimera produktlistningar och företagssidor.
Du bör även vara bekant med sökmotoroptimering (SEO) och kunna använda relevanta nyckelord och frasstrukturer för att förbättra synligheten av e-handelns produkter och företagssida på Amazon.
Du bör kunna analysera data och använda insikter för att optimera företagssidan, förbättra konverteringsfrekvensen och maximera försäljningen. En viktig del av rollen är att kommunicera med marknadsteamet och Amazon-support för att hantera eventuella frågor, förfrågningar eller problem som kan uppstå.
Uppdraget kommer att tillsättas till hösten och är ett tidsbestämt uppdrag på heltid. Uppdraget går att utföras på distans.
Arbetsuppgifter kan innebära:
Optimera företagssidan, produkttitlar, produkttexter kategoritexter mm.
Optimera företagssidan ur ett SEO-perspektiv.
Hålla dig uppdaterad om nya riktlinjer, policys och Amazon events.
Hålla dig uppdaterad i leveransalternativ och tullregler mm.
Samla data, skapa analyser och rapportera till dina kollegor på regelbunden basis.
Annonsering och marknadsföring av företagssidan samt produkter.
Kravprofil:
En avslutad utbildning inom digital marknadsföring, e-handel, affärsutveckling eller ekonomi.
Dokumenterad erfarenhet av tidigare nämnda arbetsuppgifter inom Amazon.
Du har erfarenhet av att jobba i verktyg som Amazon Ads, Google Analytics Universal, GA4, Ahrefs eller Semrush.
Tidigare erfarenhet inom e-handel.
Det är mycket meriterande med ett genuint intresse av teknik.
Om du har en passion för e-handel och teknik, förstår vikten av en stark närvaro på Amazon Marketplace och har förmågan att förvalta en framgångsrik företagssida, ser vi fram emot att höra från dig.
Låter det här som uppdraget du har väntat på? Ansökan görs snabbt genom att svara på frågor om dina erfarenheter. Här har du möjligheten att stå ut från mängden och gå vidare till intervju baserat på dina kompetenser. Skicka in din ansökan redan idag för att bli en konsult genom Jappas plattform!
*************************************************************************
Tveka inte att skicka frågor till makda.joseph@jappa.jobs om du har frågor om uppdraget.
Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder personal som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.
#JobbJustNu