Ambea söker en ansvarig för Public Affairs

Ambea söker en ansvarig för Public Affairs

Arbetsbeskrivning

Nu stärker Ambea sitt påverkans- och opinionsarbete och söker en Public Affairs-ansvarig som ska driva och belysa viktiga omsorgsfrågor och som vill flytta fram vår position i samhällsdebatten.

Ambea är Skandinaviens ledande omsorgsbolag och i Sverige finns varumärkena Nytida, Vardaga, Klara och Lära. På Nytida ger vi stöd till barn och vuxna med en funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Inom Vardaga erbjuder vi äldreomsorg. Klara levererar tjänster och bemanningslösningar inom vård och omsorg och Lära är vårt utbildningsföretag.

Med en åldrade befolkning och ett växande omsorgsbehov behöver tillgången till omsorgsplatser öka. Samtidigt finns det idag en stor brist på både äldre- och gruppboende. Här har Ambea en viktig uppgift att bidra till samhället genom att skapa fler omsorgsboenden och utveckla kvaliteten och innovationen inom välfärden, så att omsorgen räcker till alla.

Inom Ambea arbetar vi varje dag för att uppnå vår vision, Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Så välkommen till en roll och företag där du kan göra skillnad. Tillsammans med kollegorna från kommunikation, tillväxtavdelningen och affärsområdena bygger du långsiktiga relationer med politiker och uppdragsgivare för att stärka vår roll i den nödvändiga utbyggnaden av välfärden. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att analysera politiska processer, ta fram strategier och självständigt kunna genomföra aktiviteter utifrån uppsatta mål.

Uppgifter:

- Du ansvar för omvärldsbevakning och analys av frågor som påverkar Ambea både nationellt och lokalt
- Du är proaktiv och har regelbunden kontakt med politiker på samtliga nivåer med tyngdpunkt på kommunledningar
- Du har även regelbunden kontakt med intresseorganisationer och andra samhällskontakter som är av betydelse för vår verksamhet
- Du är med och initierar och tycker om att skriva presentationer, debattartiklar, pressmeddelanden, remissvar eller annat kommunikationsmaterial
- Du koordinerar våra insatser internt och projektleder vår medverka i externa sammanhang som till exempel Almedalen, partidagar etc.


För att lyckas i rollen har du ett starkt intresse för samhällsfrågor. Du har mycket god kännedom om det politiska systemet och ett stort nätverk. Du har erfarenhet av policyutveckling och kan utveckla förslag på lösningar och omsätta det i aktiviteter. Du kommer arbeta både strategiskt och operativt och du gillar att träffa lokalpolitiker och hjälpa dom med lösningar. Det är meriterade om du arbetat med välfärdsfrågor.

Vi tror att du är en skicklig relationsbyggare som vet att framgång kommer genom samarbete både internt och externt. Vi tror även du är kreativ och gillar att hitta nya former för att nå vår målgrupp och föra fram våra budskap för att uppnå vår vision och säkra bolagets tillväxt och affär. Du har relevant akademisk utbildning men dina personliga egenskaper och erfarenhet är viktigare. Du arbetar med flera staber och affärsområden, men är en del av kommunikationsavdelningen. Upplysningar om tjänsten lämnas av Johan Nordfjäll, kommunikationschef, 073-506 35 86.

Vi erbjuder
Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.
Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.

Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Om oss
Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön.

Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling.

Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Sista ansökningsdag: 15 januari
För mer information kontakta: dina kontaktuppgifter

Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ola Narverud Björéus
0733775898
Pernille Ramirez
+46 73 310 04 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ambea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Vretenvägen 13, Stockholms län
None

Postadress

Vretenvägen 13
Stockholms län, 17129

Liknande jobb


21 november 2024

14 november 2024

12 september 2024