OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi gör världen lite bättre, en människa i taget”
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Ambea tillsammans med oss. Att jobba hos oss innebär många möjligheter, ett stort ansvar och inte minst en glädje över att se människor trivas och växa. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. I det dagliga arbetet innebär det bland annat att vi som jobbar på Ambea utvecklar företagsverksamheten samt ger stöd och support till Ambeas affärsområden. På så sätt är du med och bidrar till att utveckla välfärden. Vi har en företagskultur som präglas av våra värderingar: respekt, ansvar, kunskap och enkelhet. De som jobbar hos oss delar dessa värderingar och bidrar aktivt till att hålla dem levande.
Vi söker en Kategoriansvarig till Inköp/Opex (Operational excellence)
Du kommer att vara delaktig i att driva och utvecklaett flertal kategorierinom Ambea, bland annat de två störstakategorierna förbrukningsvaror ochlivsmedel inom vård och omsorg.Du är delaktig i attimplementera kategorierna och skapa ett optimalt och efterfrågat sortiment utifrån verksamhetens behov. I rollen som kategoriansvarig ingår du i stabsfunktionen Inköp/ Opex. Avdelningen består av 12 personer och du rapporterar till Kategorichefen.
Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Förstå verksamheternas behov avseende: kvalitetskrav, tillgänglighetskrav, leveranskrav och andra servicebehov.
- Verksamhetsbesök för att driva igenom och säkerställa tex. effektiviseringar, nya arbetssätt och avtalsföljsamhet.
- Delaktig i att upphandla, driva och utveckla aktuella kategorier och tjänster.
- Förstå, påverka och driva inköpsbeteende (volym, behov, kvalitet, ersättningsprodukter, avtalstrohet).
- Projektledarfunktion.
- Löpande avtalsuppföljningar.
- Kontinuerliga möten och förhandlingar med leverantörer.
- Inköps- och marknadsanalyser.
Vem är du?
Som person är du handlingskraftig, lösningsfokuserad, prestigelös och social. Du har en god analytisk förmåga, är strukturerad och kommunikativ.
Din bakgrund:
- Vi ser det som meriterande om du är utbildad sjuksköterska- eller har praktisk erfarenhet från hälso- och sjukvårdsområdet.
- Du har erfarenhet från inköp och du har arbetat med kategorifrågor, gärna riktat mot vård och omsorg.
- Du har erfarenhet av att driva projekt.
- Du är van att ta fram och arbeta med faktabaserade underlag från tex. statistik, analyser och liknande för att ta beslut.
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt samt behärskar Officepaketet.
- Du har erfarenhet av att arbeta med- och samarbeta med ett brett internt- eller externt kontaktnät.
- Grundläggande ekonomiska kunskaper.
Vi erbjuder
En arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, ett utpräglat kvalitetstänk och möjlighet att påverka. Vi har kollektivavtal med tjänstepension.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Övrigt
Anställningsform:Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: 2019-03-01
Sista ansökningsdag: 2018-11-30
För mer information kontakta:
Kategorichef Ola Narverud Björéus
073-3775898 ola.narverudbjoreus@ambea.se
Facklig kontaktperson:
Vision, Magnus Sällström, Mobil:076-6217721
Mail: (mailto:vision@ambea.se)
Observera att det inte går att ansöka via email utan att vi endast svara på frågor via email.
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår
företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och
omsorg. Ambea har över 450 enheter i Sverige och Norge och cirka 14 000
medarbetare. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att
göra världen lite bättre, en människa i taget. (http://www.ambea.se) www.ambea.se (http://www.ambea.se)
Kontaktpersoner på detta företaget
Ola Narverud Björéus
0733775898
Pernille Ramirez
+46 73 310 04 81