Ambitiös materialplanerare till global kund i Västerås!

Ambitiös materialplanerare till global kund i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av materialplanering eller inköp? Har du dessutom en examen inom teknik, ekonomi eller logistik och har ett driv framåt? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vi söker just nu en materialplanerare för konsultuppdrag till vår globala och välkända kund i Västerås. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i mitten av november för att pågå till slutet av maj, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som materialplanerare kommer du att ansvara för att säkerställa materialtillgänglighet. Du kommer att ange lagerparametrar, lagermål och se till att lagret ständigt fylls på genom inköpsorder. Vidare kommer du utfärda inköpsorder, följa upp bekräftelser och liknande operativa uppgifter. Du kommer även designa, driva och kommunicera leveransplaner tillsammans med leverantörer.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som Materialplanerare söker vi dig med

• Högskole- eller universitetsexamen inom teknik, ekonomi eller logistik
• Tidigare arbetslivserfarenhet av materialplanering och/eller inköp eller likvärdigt
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Vi ser att du är ambitiös, resultatdriven och har starka kommunikationsförmågor. Du samarbetar väl med kollegor och leverantörer och har en lösningsfokuserad inställning till ditt arbete. Erfarenhet och vana av SAP anses meriterande.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper!


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024