Ambitiös medarbetare sökes till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Nordax är en ledande nischbank i Norden och erbjuder in- och utlåning till ca 120 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax drygt 200 anställda är alla samlade under ett tak i vårt kontor i Stockholm. Nordax grundades av sex entreprenörer med gedigen erfarenhet av riskhantering. Nordax har en konservativ syn på risk och är unik bland nischbanker genom att ha flera olika finansieringskällor och en diversifierad marknadsföringsmix. Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen sedan 2004 och är sedan den 17 juni 2015 noterat på Nasdaqs huvudlista. För mer information, se www.nordaxgroup.com.


Customer Operations uppdrag består i att ansvara för kundprocessen från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel. Funktionen består av ca 120 medarbetare fördelade i fyra landsorganisationer och en Collectionsenhet. I tillägg finns 3 stödfunktioner; Sales, Operations Development och AML. Alla samlade i samma lokaler på Gävlegatan 22 i Stockholm.

Betalavdelningen är en del av Collectionsenheten och består av 17 heltidsanställda och 13 deltidsanställda som jobbar mot Norge, Finland, Sverige, Tyskland och Danmark. Det är ett ambitiöst och roligt team som varje dag gör allt för att ge våra kunder bästa service.

Din arbetsuppgift på betalavdelningen består främst i att kommunicera med kunder som hamnat efter med sina betalningar. Kommunikationen sker främst via telefon och email. Vårt mål är att på bästa sätt hjälpa våra kunder att komma i fas med sina betalningar. Om kunden inte kan betala idag är det din uppgift att komma överens med kunden om ett datum för nästa betalning. Inget kundsamtal är det andra likt och vi söker därför dig som är väldigt intresserad av kontakten med människor och är öppen för nya utmaningar.  

Tjänsten är ett vikariat på 100 % på 1 år med möjlighet till förlängning.

Vi söker dig som


• Behärskar svenska språket i tal och skrift.
• Alltid sätter kunden i första rummet
• Är en tävlingsmänniska
• Hellre lyfter dina kollegor än dig själv
• Erfarenhet från en betalavdelning eller från en kundserviceenhet är meriterande
• Har en god förmåga att arbeta under eget ansvar 

Som person är du driven, noggrann, målinriktad, bra på att kommunicera och brinner för bra kundservice. Det är viktigt att du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor hittar de bästa lösningarna. Att hantera datorn är för dig inga problem och du räds inte nya program och system. Då vi är ett växande företag är det viktigt att du är öppen för förändringar och nya arbetssätt.

Vi erbjuder dig

På Nordax får du möjligheten att arbeta på en framgångsrik bank. I moderna kontorslokaler innanför tullarna arbetar vi i korsfunktionella team med medarbetare från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande och framåtanda. Tempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare samtidigt som vi är lyhörda för våra medarbetares behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö. På Nordax har du möjlighet att göra skillnad och få gehör för dina genomtänkta idéer.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.group.com. Vid specifika frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Fredrik Jansson på fredrik.jansson@nordax.se. För frågor om processen kontakta HR Generalist Elin Nestor på elin.nestor@nordax.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax Bank Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 december 2016

Besöksadress

Gävlegatan 22
None

Postadress

Gävlegatan 22
Stockholm, 11330

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024