Ambitiös och engagerad Medarbetare sökes till UC Kreditinformations nya ...

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en utmaning i karriären där du arbetar i en bred tvärfunktionell roll på ett spännande bolag mitt i en utvecklingsfas? UC har ett starkt varumärke på marknaden och du kan känna dig stolt över att vara en del av ett företag som drivs av höga ambitioner och erbjuder en arbetsplats att trivas på. Här får du möjlighet att arbeta brett inom organisationen och på sikt en chans till spännande utvecklingsmöjligheter hos oss.

UC AB är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. I koncernen ingår även dotterbolagen UC Affärsfakta AB, UC Allabolag AB, UC Bostadsvärdering AB samt UC Marknadsinformation AB. UC ägs av de svenska affärsbankerna och våra cirka 300 medarbetare finns i Stockholm, Örebro, Göteborg, Malmö och Östersund. Med hjälp av marknadens mest kompletta kreditupplysningar, unika analyser och effektiva lösningar brinner vi för att hjälpa våra kunder att fatta säkra affärsbeslut och utveckla lönsamma kundrelationer. Idag används UC:s tjänster av såväl stora som små företag inom många olika branscher och offentlig sektor samt av privatpersoner. Läs mer på www.uc.se (http://www.uc.se) .

I den här rollen blir du en viktig del av en helt ny satsning internt där du tillsammans med dina kollegor blir ett kunskapsnav och har en betydelsefull uppgift i att utveckla UC:s tjänster, information och kundrelationer. Du kommer arbeta inom det största affärsområdet KIT, kreditinformationstjänster, inom enheten Operations som en medarbetare i deras Kundstöds team.

Om rollen:
Kundstöd är en avgörande funktion internt som arbetar tvärfunktionellt med alla affärsområden. Du kommer således bli en generalist med mycket bred och värdefull kunskap. Tillsammans med dina 4 kollegor i teamet kommer ni att satsas på och vara en essentiell del av UC:s utvecklingsresa framöver.

Syftet med gruppen Kundstöd är att vara navet för Affärsområdet KIT och våra kunder. Gruppen ska genom sin breda kompetens agera generalister och vara ett stöd för produktspecialister, produktägare samt säljare. Du kommer till exempel att beställa företagsupplysningar från utlandet, skapa utredningar, hantera ärenden främst via mejl men även telefon, administrera avtal etc. Förutom att bredda din kompetens och utvecklas så välkomnas du till att aktivt vara med och utvärdera, ifrågasätta och kreativt arbeta med effektivisering- och förbättringsprocesser internt.

En dag på jobbet:
Varför har vi fått sänkt riskprognos?” ”Kan jag få hjälp med en upplysning från Brasilien”? – Detta är frågor du kan få från dina kunder en vanlig dag i rollen som Kundstöd. Nästa arbetsuppgift kan vara att en av våra duktiga säljare passerar dig och ber dig administrera ett nytt avtal. Efter det kanske du deltar i möte om hur vi ska kunna automatisera avtalshanteringen eller effektivisera någon annan intern process. Därefter hinner du prata med dina trevliga kollegor vid kaffemaskinen en stund innan du svarar på fler riskfrågor och hjälper ett par av våra kunder med sina behörigheter. Välkommen till en spännande vardag där du stimuleras av både externa och interna kontakter vilket vi hoppas att du tycker är roligt och utmanande!

Passande profil:

- Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarade
- Gärna 1-2 års erfarenhet av arbete inom finansbranschen, på bank, ett kreditföretag eller liknande är meriterande, men inget krav
- En vetgirig och utvecklingssugen person som har skinn på näsan och ett positivt synsätt samt trivs i pågående förändringsarbete
- En prestigelös person i det avseende att du sätter gruppen och kunden i första hand och är beredd att hantera varierande arbetsuppgifter
- Du är självgående och kan själv ta initiativ för att söka relevant kunskap och arbetar dessutom flexibelt och prioriterar dina arbetsuppgifter på bästa sätt

Vidare så uppskattar du sociala kontakter och är duktig på relationsskapande till såväl kunder som kollegor. Du är en problemlösare och gillar att arbeta för att nå förbättringar och utveckling samt har ett kreativt sätt att hitta vägar för detta. Vi vill att du känner igen dig i våra värderingar: Värdeskapande, Ansvarsfulla och Passionerade, och om du även har den profil och de egenskaper vi beskriver ovan ser vi mycket fram emot att ha dig med på vår moderniseringsresa!

Praktisk information:
- Heltidstjänst med start omgående
- Fast månadslön plus övriga förmåner
- 38,5 timmar arbetsvecka (kontorstider) och sommartid juni-augusti
- Tjänsten utgår från UC:s inspirerande och härliga kontor vid Liljeholmen/Marievik

I den här rekryteringsprocessen samarbetar UC med rekryteringsföretaget Ivy Talents. Eventuella frågor välkomnas därför till ansvarig rekryterare Julia på 070-759 76 66 eller julia.olsson@ivytalents.se. Vi kommer att hantera ansökningar löpande och tjänsten ämnas tillsättas omgående, så visa ditt intresse redan idag! Vi ser fram emot att lära känna just dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 januari 2018

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024