OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ekonom med några års erfarenhet av brett ekonomiarbete? Gillar du att utveckla och driva processer och trivs med att vara nära affären? Är du en lagspelare som alltid vill lära dig mer och utvecklas? Bra – då behöver vi dig här hos oss på vår ekonomiavdelning, vi lovar att du inte kommer att ha tråkigt i en minut!
Beskrivning
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag som funnits sedan 2003 och vars vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar såväl våra drygt 700 konsulter och oss cirka 60 internt anställda som alla våra kunder och kandidater. Vi arbetar med uppdrag och rekryteringar inom flera områden, bland annat IT, ekonomi, administration, kommunikation och HR.
Till vårt huvudkontor vid Slussen i centrala Stockholm söker vi nu en ny kollega. Denna gång är det till ekonomiavdelningen som hanterar hela koncernens ekonomi. I denna för företaget viktiga roll har du bland annat ett fokus och ansvar att utveckla och driva dotterbolaget och affärsområdet Cansolo, som verkar inom egenanställning.
Tillsammans med kollegorna på ekonomiavdelningen hanterar ni hela det ekonomiska flödet från fakturering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring till bokslut, skatter, moms och löner.
Är du vår nya kollega? I så fall tror vi att du är en tydligt grupporienterad person som med en särpräglad ödmjukhet, tålamod och pedagogisk förmåga snabbt kan skifta fokus från att utreda en diff i bokföringen till att förklara för en kollega hur denne fyller i sin kostnadsersättning på rätt sätt eller ta emot ett samtal från en kund som har frågor kring en mottagen faktura. Vi tror att du tycker om att få arbeta med och se helheten på ett företag men också utveckla och driva det framåt.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil
Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Några års erfarenhet av brett ekonomiarbete
Erfarenhet av att utveckla och skapa nya rutiner och processer
Intresse och förståelse för löneadministration
Intresse för att bygga egna dokument, mallar, modeller i Excel
Prestigelös, ödmjuk, tålmodig, vänlig, samarbetsorienterad
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
Erfarenhet från egenanställningsbranschen
Arbetat med komplicerade momsfrågor
Drivit eget företag
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 60 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31818 i ämnesraden.
Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se