OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande och kanske även tidigare erfarenhet inom orderhantering? Är du driven och har en vilja att utvecklas i en varierande roll? Då kan det vara dig vi vill komma i kontakt med! Just nu söker vi en Orderhanterare till vår väletablerade kund i Västerås! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i maj för att pågå till årsskiftet, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Orderhanterare kommer du arbeta brett och varierat. I dina ansvarsområden ingår det bland annat att:
• Hantera inkommande order från kund genom orderregistrering.
• Säkerställa att kund får en formell orderbekräftelse.
• Lägga leverantörsbeställningar.
• Samarbeta med operativt inköp för att säkerställa materialförsörjningen.
• Bevaka interna avdelningars ledtider när dessa blir involverade vid order.
• Ta fram nödvändig kunddokumentation för order samt skeppning.
• Agera som projektledare för komplexa order med uppföljning av tidsplan.
• Säkerställa att kunden faktureras i enlighet med levererad order.
• Följa upp förfallna kundfakturor.
• Arbeta med förbättringsaktiviteter/projekt kopplat till VU (verksamhetsutveckling).
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Orderhanterare söker vi dig med:
• Relevant eftergymnasial utbildning (högskola/KY) inom ekonomi/produktion/logistik
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift
• Erfarenhet av systemen OMS/SFDC/SAP är meriterande likväl som erfarenhet inom order och/eller kundtjänst
Som person söker vi dig som är ambitiös med stor vilja att lära och utvecklas. Du är serviceminded, sätter alltid kunden i första hand samt har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs i en lösningsorienterad roll och har en positiv inställning till de utmaningar du ställs inför. Vidare trivs du att arbeta i en internationell miljö och ser inga hinder med att dagligen använda dig av engelska både muntligt och skriftligt i arbetet. Du ser även datorn som ett naturligt verktyg i ditt arbete och har lätt för att sätta dig in i system.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper!
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02