Ambitiös, tysktalande kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en ide om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 350 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början. Vill du följa med på en resa utöver det vanliga? Klarna söker en tysktalande kundtjänstmedarbetare till kontoret i Stockholm Arbetsuppgifter Letar du efter en rolig arbetsplats med stora utmaningar? Nu söker vi ännu fler taggade och glada kollegor! För att passa in i gänget ska du vara en självgående och driven person som klarar av att ha många bollar i luften. Att du är social och älskar att ge kunder bästa möjliga service är en självklarhet. Företagskulturen är ung och medelåldern låg. Att du kommer direkt från gymnasiet och letar efter din första riktiga arbetsplats är inga konstigheter för oss! Vi förser dig med den utbildning du behöver. Kulturen på Klarna präglas av stort eget ansvar, vilket ger dig möjligheten att dra nytta av ditt kluriga sinne. Klarna, tidigare Kreditor, tillhandahåller en betalningslösning på nätet. Efter att ha fått dina varor hemskickade så betalar du tryggt och enkelt till oss. Du har alltså möjligt att klämma och känna på varan innan du betalar. Arbetsuppgifter Tyska marknaden är lika stor som de utmaningarna du kommer att möta genom ditt arbete i vårt tyskspråkiga team. Här gäller det att ta initiativ och visa vem man är. Tjänsten omfattar inkommande samtal, mejl och administrativa arbetsuppgifter. Du jobbar kontinuerligt med att förbättra din samtalsteknik och -kvalite . Kundtjänsten på Klarna är riktad mot såväl konsumenter som företagskunder. Du ställs dagligen inför nya situationer och händelser vilket kräver en utmärkt känsla för service. Du ansvarar för kundens ärende tills det är löst och i din roll ingår att göra varje kund nöjd. Vem är du? Gymnasiekompetens är ett krav. Utöver detta så krävs ingen vidare utbildning eftersom vi förser dig med den utbildning du behöver. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Du har tyska antingen som modersmål eller pratar detta språk obehindrat. Självklart ska du också prata och skriva svenska flytande och det är meriterande om du är bekväm med att prata/skriva engelska. Flera språk (särkilt nordiska) är meriterande, men absolut inget krav! Observera att intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum! Du vill... arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna. ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad. ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje. Vi vill... att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna. Antar du utmaningen? Skicka CV, personligt brev och dina betyg till oss snarast. Samla dina bilagor i en pdf. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen att besöka vår hemsida för att söka tjänsten därifrån! http://klarna.se/sv/application/application?list=251&guid=14414

Kontaktpersoner på detta företaget

Klara Westling

Aviad Tamir
070-161 26 91

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KLARNA AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 26 oktober 2010
  • Ansök senast: 22 november 2010

Besöksadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Postadress

NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM, 11343

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024