Ambitiösa studenter till vår receptionistpool

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du student och du vill arbeta extra? Gärna 2-4 dagar i veckan? Då har vi en fantastisk möjlighet för dig att skaffa dig både värdefull arbetslivserfarenhet och pengar i plånboken!

Om företaget

Inför hösten och vintern behöver vi förstärka vår studentpool. Vår studentpool arbetar idag med att stötta upp våra kundföretag när ordinarie personal är frånvarande, främst i receptionen. Uppdragen varierar mellan några timmar till flera dagar i veckan. Detta är ett arbete som passar dig som har ett fåtal fasta föreläsningar eller studerar på distans och kan lägga upp ditt schema lite som du vill. Detta då vi ibland behöver kunna ringa in dig på kort varsel.

Detta arbete passar dig som trivs när det ena dagen inte är den andra lik. Har du lätt för att sätta dig in i nya situationer, mår bra när du ger service åt andra och trivs med att möta nya människor så kan vi erbjuda dig ett varierande arbete i en omväxlande miljö. Dessutom en möjlighet att fylla på ditt CV och knyta kontakter inför framtiden.


Arbetsuppgifter

Vi erbjuder dig ett arbete i en kreativ och stimulerande miljö med högt tempo och mycket kundkommunikation. Denna typ av arbete ställer höga krav på servicekänsla och en förmåga att lösa uppgifter. Som receptionist har du en central roll hos våra kunder genom att du har mycket kontakter både internt och externt. Tjänstens innehåll kan variera beroende på vilken kund du arbetar för, men ofta ingår;

• Ansvar för telefonväxeln
• Mottagande av besökare
• Post och faxhantering
• Översyn av lokalerna
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter


Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. För att vara aktuell för tjänsten måste du även uppfylla nedanstående krav:
• Du har minst två år kvar på dina studier
• Du kan arbeta minst två heldagar i veckan, enligt vanligt förekommande kontorstider
• Du har mycket goda datorkunskaper, främst i Office-paketet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter kan detta vara en passande tjänst för dig. I rollen som receptionist är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du är självständig, ordningsam och prestigelös.


Övrigt

Låter det intressant? Skicka in din ansökan - rekryteringsarbetet kring våra tjänster sker löpande och vi ser fram emot att få lära känna dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Runstedt

Mathilda Runstedt
031 - 711 98 00
Anna Albo
031-711 98 00
Mathilda Runstedt
031-711 98 00
Hanna Bäckhage
031-7119800
Hanna Bäckhage
031 - 711 98 00
Hanna Bäckhage
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsfixarna Väst AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 8 augusti 2014

Besöksadress

Odinsgatan 6, Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


22 november 2024

11 november 2024

22 november 2024