OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med ett av Europas ledande företag inom växtinredning och fruktleveranser? Vi på Ambius har alltid legat i framkant. Vi är i en spännande förändring där vi siktar på att ha de bästa och mest moderna interiörer som stimulerar sinnena.
Vi har siktet inställt på tillväxt och i rollen som innesäljare med ansvar för kunduppsägningar kommer du att förstärka försäljningsteamet. Och du kommer att ingå i vårt försäljningsteam på kontoret som ligger i Spånga, Stockholm.
Våra grundläggande värderingar är en viktig del av vår framgång! Vi står för Service, Relationer och Teamwork!
Vi letar efter dig som har:
• Erfarenhet från arbete med bearbetning av företagskunder via telefon (B2B)
• Stark drivkraft med vana att ta egna initiativ och viljan att utvecklas
• Öga för detaljer, strukturerad, kreativ och har god social förmåga
• Bra kunskap i Excel, Power-Point och gärna Google Drive
• Bra på svenska och engelska i både tal och skrift
• Van vid att jobba efter givna tidsramar
• Vill jobba självständigt och även i ett starkt och nära team
Rollen kommer att innebära både rutinuppgifter och ad hoc uppgifter och du kommer att arbeta både självständigt och i team. Kontaktytorna är många, både internt och externt, och du kommer växla mellan olika arbetsuppgifter i ditt dagliga arbete.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• Arbeta konsekvent för att fånga upp samtliga uppsägningar inom Ambius
• Arbeta med uppsagda avtal så att kundrelationen fortsätter på bästa möjliga sätt
• Uppföljningsmöten med säljarna
• Ta fram statistik per säljare och kund
• Göra enklare offerter
• Hjälpa säljarna med orderhantering
• Kontaktperson mot underleverantörer
• Driva egna projekt
• Planering och rapportering
Som innesäljare, med ansvar för Kundlojalitet hos Ambius, kommer du arbeta med kundvård som främsta uppgift genom att jobba med de kunder som avslutar avtal hos oss för att få dem att i stället stanna som kund. Du kommer även att aktivt bearbeta vår befintliga kundstock som närmar sig avtalsslut för att säkra långsiktiga kundrelationer.
Vissa kunder hanterar du helt och hållet själv, andra kunder lämnar du över till respektive distriktssäljare. I de fall distriktssäljarna tar bollen vidare blir du spindeln i nätet som tillsammans med Försäljningschefen ser till att varje kund blir omhändertagen inom uppsatta tidsramar.
Du kommer att arbeta med kunder i hela landet.
Vi tror att du som söker är driven med en förmåga att ta egna initiativ. Du uppskattar ordning, arbetar strukturerat och är van att jobba med flera uppgifter parallellt. Vi tror även att du är nyfiken med en stark vilja att utvecklas och lära nytt.
Vi söker dig som är van vid och trivs med varierande och parallella arbetsuppgifter, som gillar ett högt tempo och många kontaktytor i ditt arbete. Du har ett par års erfarenhet med kundvård genom bearbetning per telefon, försäljning och att leverera service, med fördel i en liknande roll. Eftergymnasial utbildning inom kundtjänst, försäljning eller marknadsföring ser vi som en fördel.
Din kommunikativa förmåga är god och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.
För att lyckas i din roll är det extremt viktigt att du är driven, självgående och lösningsorienterad. Du har lätt för att ta dig an nya uppgifter och information, motiveras av utmaningar och har viljan att lyckas och leverera i ditt arbete.
För att trivas hos oss är du givetvis serviceinriktad, prestigelös och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att vara delaktig i många olika processer och samarbeten samt kan både assistera och driva egna projekt.
Du kommer att ingå i ett dynamiskt team med korta beslutsvägar, god stämning och med utrymme att själv vara med och påverka tjänstens utformning.
Vi erbjuder:
Ambius är marknadsledande i Sverige och Världen inom växtinredning och hos oss får du möjlighet att arbeta med högkvalitativa, innovativa produkter och tjänster i en internationell koncern. Som nyanställd får du en grundlig introduktion följt av kontinuerliga produktutbildningar. För oss är din hälsa viktig och vi erbjuder därför friskvårdsbidrag.
Ambius är en arbetsplats där våra relationer med kunder och medarbetare alltid är i centrum. Vi är Experterna på Växtinredning och vi strävar efter att leverera kvalitet i allt vi gör. Känner du igen dig i dessa attribut tror vi att du kommer att trivas hos oss.
Ansökan:
Passar beskrivningen in på dig? Vänta inte med din ansökan! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och skall tillsättas 1 september 2019.
Du ansöker genom att skicka ett mail till rekrytering-se@rentokil-initial.com och bifogar CV och personligt brev. Sista dag att ansöka är 2019-04-19. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt. Tjänsten skall tillsättas 1 september 2019.
Har du frågor relaterat till rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår HR Kerstin Kullmann på kerstin.kullmann@rentokil-initial.com. Du hittar även mer information om oss och våra produkter på www.ambius.se
Ambius – öppnar upp sinnena. Vi är passionerade för våra medarbetare och kunder som står i centrum för det vi skapar och levererar. Våra relationer Inspirerar, Förenar, Engagerar och Utvecklar.
Ambius är en del av Rentokil Initial – ett serviceföretag med över 39 000 medarbetare i fler än 50 länder runtom i världen. Utöver Ambius-divisionen består Rentokil Initial av ett antal olika divisioner bl.a. Skadedjurskontroll. Vårt huvudkontor ligger i London och bolaget är börsnoterat på London Stock Exchange. I Sverige är vi totalt ca 120 medarbetare, största divisionen i Sverige är Ambius-divisionen med ca 90 medarbetare, fördelade på våra kontor i Göteborg, Malmö, Västerås, Örebro och Stockholm.