Amblin söker en rapportansvarig

Amblin söker en rapportansvarig

Arbetsbeskrivning

Om AMBLIN
AMBLIN är ett konsultföretag som levererar ekonomitjänster till fastighetsbranschen. Bolaget bedriver verksamhet inom två affärsområden; Ekonomikonsultationer samt Ekonomisk förvaltning. Bolaget grundades 2002 och har idag 51 medarbetare.
Kontoret är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi har idag ekonomisk förvaltning för ca 850 bolag som omfattar 300 kommersiella fastigheter (kontor, handel, logistik och bostäder) med en uthyrningsbar yta om ca 2 500 000 kvadratmeter och ett sammanlagt fastighetsvärde om ca 70 miljarder kronor. Antalet hyreskontrakt uppgår till ca 3 000 stycken.
AMBLIN är ett växande företag som arbetar med många spännande och högkvalificerade uppdrag. Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete.
För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader.
Amblin tillämpar befattnings- och marknadsmässiga löner som tillsammans med individuell bedömning utgör lönesättningen.
Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi friskvårdsersättning och fördelaktig tjänstepension. Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför en hel del gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid.
Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se
Arbetsbeskrivning
Som rapportansvarig ansvarar du för kvalitetssäkring och rapportering av ett flertal fastighetsportföljer. Ditt fokus kommer att vara på konsolidering och finansiell rapportering, huvudsakligen enligt IFRS, samt att leda förvaltningsteamet för respektive portfölj. Det finns även möjlighet att utvecklas inom andra områden som exempelvis fastighetstransaktioner och finansiell due diligence. Nu söker vi dig som gillar att ta ansvar och har förmågan att vara tydlig i dialogen gentemot både medarbetare och externa parter för att uppnå bästa resultat.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Konsolidering enligt IFRS och K3
Förvärvsanalyser
Lagstadgad finansiell rapportering, delårsrapportering och årsredovisning
Investerarrapportering
Bankrapportering; covenants, ICR, LTV, DSCR
Inkomstskatt , underskott, underprisstämpelskatt
Försäljning av bolag eller fastigheter; upprättande av pro forma, tillträde och likvidavräkning
Förvärv av bolag och fastigheter
Agera ett stöd och kunna rådge kunderna i frågor som rör ekonomisk förvaltning, transaktioner och rapportering
Kontakter med revisorer och andra konsulter
Ansvarig för att teamet för portfölj fungerar och samarbetar
Analys av resultat mot budget
Kvalitetssäkring av legalt rapporterad information

Kravprofil
Du har universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi och du har arbetat minst 3 år inom ekonomi och gärna med inriktning mot redovisning eller revision inom fastighetsbranschen. Om du arbetat inom ett fastighetsbolag eller på en revisionsbyrå är det meriterande.
Du behöver ha mycket goda kunskaper i Excel och uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska.
Idag arbetar AMBLIN med Visma Control, VITEC Hyra och Rillion Prime. Erfarenhet från systemen är meriterande.
Personliga egenskaper
Som rapportansvarig hos Amblin är det viktigt att du brinner för att planera, strukturera och leverera i tid på högsta nivå där du tar ansvar för teamet och dess arbete.
Du känner dig trygg med dina kunskaper inom fastighetsredovisning och vill utvecklas ytterligare inom koncernredovisning.
Vi vill att du har ett gott omdöme och är en lagspelare som bidrar till en god stämning och arbetsmiljö.
Du har en kommunikativ förmåga som gör att du kan förmedla information på ett tydligt sätt gentemot kunder och den interna organisationen.
Du är lösningsfokuserad och bemöter kunder på ett professionellt sätt.
Du leder och utbildar dina medarbetare i teamen vilket gör att du behöver ha en god pedagogisk förmåga.

Kontaktpersoner:
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta:
Pär Flygare, konsult och partner par.flygare@amblin.se
Heléne Kindström, HR-chef helene.kindstrom@amblin.se
Ansökan
Om detta låter intressant är du välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV till jobba@amblin.se. Senast den 20 oktober vill vi ha din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amblin AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 oktober 2022

Postadress

Garvis Carlssons Gata 1
Solna, 16941

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024