OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om AMBLIN
Bolaget grundades 2002 och har idag ca 50 medarbetare. Kontoret är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi är ett ledande konsultföretag inom ekonomisk förvaltning samt konsultationer gentemot fastighetsbranschen, där flertalet av våra kunder är börsnoterade företag eller stora internationella fastighetsfonder. Vi har samarbeten med alla större revisionsbolag och skattebyråer i Sverige.
Varje år anställer vi nyexaminerade studenter för att hos oss erbjuda en utvecklingsresa inom redovisning.
AMBLIN är ett växande företag som arbetar med många spännande och högkvalificerade uppdrag. Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete.
För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete.
Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi fördelaktig tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify.
Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se
AMBLIN är ett konsultföretag som levererar ekonomitjänster till fastighetsbranschen. Bolaget bedriver verksamhet inom två affärsområden; Ekonomikonsultationer samt Ekonomisk förvaltning. Bolaget grundades 2002 och har idag ca 50 medarbetare.
Kontoret är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete.
För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med en inledande provanställning på sex månader. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete, tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify.
Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se
Hyresadministrationen består av en gruppchef och tre medarbetare, och är en del av affärsområde ekonomisk förvaltning. Hyresadministrationen samarbetar med övriga grupper på Amblin för att tillsammans leverera en högklassig tjänst för våra kunder.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag i stort:
• Ditt uppdrag som gruppchef kommer att vara att leda och utveckla hyresadministrationen samt att för ett flertal klienter operativt arbeta med och ansvara för hyresadministrationen
• Du kommer vara systemansvarig för VITEC och ansvara för utveckling av programmet.
• Du kommer leda gruppens dagliga arbete och ansvarar för att planera och strukturera arbetet för att teamet ska leverera i tid och med högsta kvalitet.
• Du håller dig uppdaterad kring förändrade regler och lagar inom hyresadministrationen och utbildar dina medarbetare, både inom och utanför gruppen.
• Du är lösningsorienterad och arbetar tillsammans med affärsområdeschef samt övriga gruppchefer och systemansvariga för att utveckla Amblin.
• Operativt ansvarar du i dina portföljer för att projektleda, kvalitetssäkra och rapportera ett flertal fastighetsportföljer för att på ett professionellt sätt tillgodose kundernas behov.
• Du leder och utbildar dina medarbetare i teamen vilket gör att du behöver ha en god pedagogisk förmåga.
• Du har ett gott omdöme och är en lagspelare som bidrar till en god stämning och arbetsmiljö.
• Du har en kommunikativ förmåga som gör att du kan förmedla information på ett tydligt sätt gentemot kunder, samarbetspartners och den interna organisationen.
Du som gruppchef ansvarar för:
• Leda och samordna det dagliga arbetet för gruppen för att tillsammans nå önskade resultat.
• Tillsammans utveckla arbetssätt och gemensamma rutiner samt utbilda kollegor.
• Ansvara för arbetsmiljön och personalsociala frågor.
• Planera och genomföra lönesamtal och medarbetarsamtal.
• Ansvara för arbetstid och ledigheter, semesterplanering.
• Vara delaktig i rekrytering av nya medarbetare samt ansvara för introduktionen.
Dina ansvarsområden som operativt ansvarig:
• Administrera och registrera nya lokal, - och bostadskontrakt i VITEC.
• Upprätta och skicka ut löpande hyresaviseringar månadsvis/kvartalsvis.
• Utskick av påminnelser och inkassoärenden till hyresgäster.
• Registrera drift- och omsättningsavräkningar till hyresgäster samt el/ vattenavräkningar för bostadshyresgäster.
Kravprofil:
För att klara rollen ser vi att du behöver erfarenhet från:
• hyresadministration av kommersiella bolag.
• VITEC hyra.
•
• ledaruppdrag och har ett intresse av ledarskap.
• grundläggande ekonomikunskap.
• meriterande är om du arbetat med hyresadministration gentemot bostäder.
Du behöver därtill goda kunskaper i Excel och Word och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska.
Låter det intressant – välkommen med din ansökan till oss senast den 15 maj!
Kontaktpersoner:
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta:
Fredrik Cederberg, affärsområdeschef ekonomisk förvaltning, fredrik.cederberg@amblin.se eller
Heléne Kindström, HR-chef helene.kindstrom@amblin.se