OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även säkerhets- och jourteletjänster.
Vill du arbeta händelsernas centrum? Vill du vara med att göra livsavgörande insatser?
Då kan arbetet som ambulansdirigent vara något för dig!
Utifrån vilka nödsituationer som är mest prioriterade dirigerar och larmar du Stockholms läns ambulanser.
Du ser till att rätt ambulans åker till rätt plats och att ambulanspersonalen får den information de behöver. Arbetet är en spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten. I rollen ingår också att svara på 112.
För att klara arbetet behöver du ha servicekänsla, vara stresstålig och behärska konsten att göra flera saker samtidigt. Samarbete är lika viktigt som att kunna ta självständiga beslut.
Ett krav är att du har erfarenhet från logistikarbete, transportplanering eller ambulanssjukvård. Du behärskar det svenska språket fullt ut och har goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit.
Vi söker både heltid och deltid (minst 60%) men ett krav är att du arbetar heltid under din utbildningstid. Du skall kunna arbeta dygnets alla timmar och varannan helg.
Du som söker har minst fem års arbetslivserfarenhet och har gymnasiekompetens. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund.
För anställning krävs godkänd registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, drogtest utan anmärkning samt att du är svensk medborgare.
Kontaktpersoner på detta företaget
LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors
Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm
Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087