OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att söka ett spännande och flexibelt enhetschefsjobb inom förvaltningen för sociala insatser! Vi söker en ambulerande enhetschef vilket innebär att din placering kommer att utgå från den eller de enheter där behovet är som störst och att din placering kommer variera över tid.
Om tjänsten
Som ambulerande enhetschef har du har en stödjande funktion till enheterna utifrån behov, exempelvis vid längre frånvaro av ordinarie enhetschef. Rollen innebär främst att avlasta befintliga enhetschefer vid arbetsanhopning samt täcka upp tillfälligt vid chefsvakanser. Syftet med rollen är att du ska utgöra en kvalitetssäkrande brygga, om och när en vakans uppstår, mellan en avgående enhetschef och en tillträdande. Du förväntas då säkra upp genom att ha personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för enheten. Under tiden du ansvarar för verksamheten ingår det i uppdraget att ansvara och driva verksamheten på ett sätt som bidrar till delaktighet och engagemang hos medarbetarna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• leda verksamheten mot uppsatta mål
• främja utveckling hos medarbetarna och skapa de bästa möjligheterna för dem att ta ett eget ansvar
• företräda kommunen som arbetsgivare
• samverka samt följa lagar och riktlinjer
• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
Kompetenskrav
• examen från universitet/högskola om minst 180 hp, inom områdena social- eller beteendevetenskap, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för verksamheten
• dokumenterad chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• kunskap och erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättningar
• erfarenhet av att arbete med digitala verktyg och verksamhetssystem
För att trivas som ambulerande enhetschef är du är mycket flexibel, har god samarbetsförmåga och kan se möjligheter istället för hinder. Du bör också vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du har ett nära ledarskap och bjuder in till dialog för att skapa delaktighet. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrika resultat
• erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Om arbetsplatsen
Som ambulerande enhetschef innebär det att du kan bli placerad på olika verksamheter i förvaltningen inom någon av följande områden:
• Bostad med särskild service för vuxna
• Daglig verksamhet
• Personlig assistans
• Bostad med särskild service för barn och unga
• Korttidsvistelse utanför det egna hemmet
• Korttidstillsyn för skolungdom över 12 år
• Socialpsykiatri
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 september
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67