OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Swedbank är en av de ledande aktörerna på bolånemarknaden och satsar nu för att ta ytterligare ett steg på sin resa. Därför söker vi just nu efter de allra bästa bolånerådgivarna för konsultuppdrag på minst 6 månader!
På Swedbanks Kundcenter möter du bankens kunder via telefon, men även digitalt i bankens övriga kanaler. Inom Kundcenter erbjuds kunderna hjälp med alla typer av kreditrelaterade frågor - men även mer avancerad rådgivning när det gäller boende och privatekonomi. Även beredning av bolån sker inom avdelningen. I rollen som bolånerådgivare behöver du ha stor känsla för service samt god kunskap inom bostadsaffärer, regelverk, bolån och konsumtionslån.
I rollen som bolånerådgivare får du utvecklas inom hela kreditaffären, både inom privatlån och bolån. Du får hjälpa bankens kunder till en sund och hållbar ekonomi och såklart samarbeta med andra kollegor och vara en del av lånekedjan. Kundcenter finns på fem orter i Sverige; Piteå, Östersund, Stockholm, Göteborg och Halmstad. Vi söker kollegor till samtliga orter.
Kvalifikationer och egenskaper
Rollen som bolånerådgivare kräver erfarenhet och kunskap inom bostadsaffärer, regelverk, bolån och konsumtionslån. Swedsec Bolånelicens är mycket meriterande för tjänsten. Erfarenhet av kredithantering, kundmöten på bank, försäkringsbolag eller som mäklare är också meriterande. Gemensamt för samtliga tjänster inom Kundcenter är att du behöver ha stor känsla för service, ha stor social kompetens och en flexibel inställning. Som person har du lätt för att samarbeta och brinner för att göra affärer.
För att trivas i gruppen drivs du av att, tillsammans med dina kollegor, nå gruppens gemensamma mål samt ditt eget resultat. Det gör du allra bäst om du är driven och målinriktad som person. Du bör även ha lätt att ta till dig förändringar.
Om uppdraget
Rollerna på Swedbank är konsultuppdrag och du blir således anställd av Amendo och uthyrd till Swedbank. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Inom Swedbanks kundcenter ingår du i team där alla hjälps åt. Där alla strävar mot gemensamma mål och där varje individuell prestation är viktig för verksamhetens framgång. Här arbetar man effektivt för att möta kunder i största utsträckning. Du får ett synligt och nära ledarskap och ges möjlighet att få arbeta med din personliga utveckling. Här förväntas det att du är öppen, enkel och omtänksam och att du bidrar med positiv energi och delar med dig av dina egna erfarenheten till gruppen. Du kommer vara en viktig del av kundens såväl som bankens viktigaste affär.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Exekutiv Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nygren på thomas.nygren@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!