Aministrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder stadsdelsförvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till de snart 100 000 stockholmare som bor i vårt stadsdelsområde.

Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområdet växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, bemötande och jämställdhet. Det innebär att vi som arbetar i förvaltningen samverkar för att utveckla kvaliteten i vår verksamhet, att vi ger våra invånare möjligheter till delaktighet och att vi ger ett jämställt bemötande. Det innebär också att vi hela tiden utvecklar vår gemensamma arbetsmiljö och strävar efter en lärande, innovativ och hållbar kultur där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.

Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping.



Avdelningen Kultur, fritid och demokrati är vår nyaste avdelning och består av 4 enheter, 3 inom fritiden och en enhet Främjande och utveckling.

För att stävja sociala oroligheter och arbeta med tidiga insatser har vi här samlat de främjande och förebyggande funktionerna inom en avdelning.


Då vår administratör nu ska gå i pension så söker vi en ny kollega. Du ska vara driftig och självgående med struktur, noggrannhet och en förmåga att se och göra "det lilla extra". Du kommer att arbeta med enklare arbetsuppgifter såsom fakturahantering, administration kring kolloverksamheten, beställningar av behörigheter, larm, telefoner mm men också mer kvalificerade arbetsuppgifter såsom projektansökningar, presentationer, ha kontakt med internationella besökare och praktikanter och annonsering. Du kommer att utgöra ett administrativt stöd till avdelningschef och tillhöra avdelningens stab

Eftersom avdelningen hela tiden arbetar med att utveckla nya metoder och arbetssätt är det viktigt att du är intresserad av utvecklingsfrågor.

 

För tjänsten krävs:

- Dokumenterad vana av att arbeta i Office-paketets alla program.

- Dokumenterad vana vid att hantera Excel-filer och modifiera dessa utifrån behov i verksamheten.

- Dokumenterad vana av framtagande av arbetsmaterial i Power Point samt planering och framtagande av material till planeringsdagar mm

- God engelska i tal och skrift.

- Fullgjord gymnasiekompetens med relevans för sökt tjänst. Vidare studier inom ekonomi, bokföring och administration är meriterande utifrån att ovan krav är uppfyllda.

Som person är du tydlig, prestigelös och strukturerad, du är flexibel och bra på att skapa och utveckla samarbete, du har en förmåga att se och lyfta fram utvecklingsbehov. Det är av yttersta vikt att du har ett respektfull bemötande av brukare, anhöriga, kollegor och samverkanspartners.

Arbetstester och arbetsprov kommer att tillämpas vid rekrytering.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.






Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enheten för förskolesamordning Stefan Larsson Lindmark
08-508 33 990
Hr-konsult Jeanette Steenberg
08-50811731
Enhetschef Camilla Ströberg
08-508 25 622
HR- konsult Lina Eliasson Bergström
08-508 11 736
Enhetschef Anni Stavling
08-508 33 073
Kerstin Fagerström-Clarin
0850821840
Cecilia Skarke
0850810841
Silvana Carinci, rektor Långbrodalsskolan
0761221802
Margita Norberg, rektor Fruängens skola
08508 237 00
Hans Winblad, förskolechef
08/50847340

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 %. Tillträde: 180115 tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 november 2017

Besöksadress

Ragnar Östbergs Plan 1 10535 Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024