OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund expanderar deras Onboarding-team som arbetar med penningtvätt och motverkar finansiell terrorism och bedrägerier. Vi söker dig som vill fortsätta arbeta inom banksektorn och trivs i en roll med daglig kundkontakt. Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
AML står för Anti Money Laundering och vår kund har ett starkt lag av specialister inom AML-området för att säkra att banken hela tiden har nödvändig kännedom om sina kunder. Avdelningen är uppdelad i ett Onboarding-team, som fokuserar på Onboarding av nya företagskunder, och ett Ongoing Due Diligence (ODD)-team, som arbetar med löpande kundkännedomsgranskning av befintliga kunder. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig länk i arbetet med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet.
För denna tjänst krävs det att du kan tillhandahålla och ha ett godkänt belastningsregister och UC-kontroll. Du kommer bli informerade mer om detta i under processen.
Du erbjuds
Ett 6 månaders konsultuppdrag med start 2 januari 2024, där du kommer ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Inhämta, bearbeta och kontrollera information från svenska företagskunder i enlighet med de kundkännedomskrav som finns
* Återkoppla till kunderna för kompletterande frågor och ytterligare information som behövs för handläggning
* Aktivt delta i uppbyggnaden av en väl fungerande arbetsprocess
* I samarbete med andra specialister på området svara på frågor från både kunder och interna kollegor rörande kundkännedom och risk scoring
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen inom ekonomi/juridik/kriminologi från universitet eller högskola
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av kundkontakt/service/administration som bedöms relevant
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom KYC- och/eller AML-arbete
- Arbetslivserfarenhet inom bank och kunskap inom det finansiella området
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om kunden delges i samband med telefonavstämning
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231