AML Advisor till svensk storbank

AML Advisor till svensk storbank

Arbetsbeskrivning

Vår kund expanderar deras Onboarding-team som arbetar med penningtvätt och motverkar finansiell terrorism och bedrägerier. Vi söker dig som vill fortsätta arbeta inom banksektorn och trivs i en roll med daglig kundkontakt. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
AML står för Anti Money Laundering och vår kund har ett starkt lag av specialister inom AML-området för att säkra att banken hela tiden har nödvändig kännedom om sina kunder. Avdelningen är uppdelad i ett Onboarding-team, som fokuserar på Onboarding av nya företagskunder, och ett Ongoing Due Diligence (ODD)-team, som arbetar med löpande kundkännedomsgranskning av befintliga kunder. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig länk i arbetet med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet.

För denna tjänst krävs det att du kan tillhandahålla och ha ett godkänt belastningsregister och UC-kontroll. Du kommer bli informerade mer om detta i under processen.

Du erbjuds
En fast anställning hos banken om stora utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande ansökningar i ärendehanteringssystem
* Analysera ansökningar
* Säkerställa fullständig information utifrån krav från banken
* Mejlhantering


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen inom ekonomi/juridik/kriminologi från universitet eller högskola
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av kundkontakt/service/administration som bedöms relevant
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom KYC- och/eller AML-arbete eller annat utredningsarbete
- Arbetslivserfarenhet inom bank och kunskap inom det finansiella området Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
InformatInformation om kunden delges i samband med telefonavstämning

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2024
  • Ansök senast: 27 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024