AML-analytiker inom onboarding sökes till svensk bank!

AML-analytiker inom onboarding sökes till svensk bank!

Arbetsbeskrivning

Är du en ansvarsfull person som besitter en god analytisk förmåga? Är du en driven, nyfiken och snabblärd person? Här väntar en utvecklande tjänst i en spännande miljö! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en AML-analytiker inom onboarding till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra­hantering och betallösningar. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Arenastaden, Solna.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår att utföra AML-moment och kontroller för både privat- och företagskunder, bedöma om generella eller skärpta kundkännedomsåtgärder behövs samt genomföra dem enligt interna regler. Du kommer också att analysera information från olika källor för att bedöma och följa upp kunder på ett proaktivt sätt. Ditt arbete är avgörande för att säkerställa efterlevnad av regelverk och bekämpa penningtvätt och finansiering av terrorism. Arbetsuppgifter innefattar att:
Utifrån ett riskbaserat förhållningssätt bedöma AML-risk inför inledande av ett kundförhållande men också i pågående kundförhållande samt utföra AML-moment/-kontroller i enlighet med affärsområdets interna regelverk
Kommunikation med kunder för inhämtande av kompletterande kundkännedomsinformation
Utredning av träff mot sanktionslista, ägarstruktur, verklig huvudman/alternativ verklig huvudman
Utredning om kund/verklig huvudman/alternativ verklig huvudman är PEP/RCA
Upprätta beslutsunderlag med rekommendationer gällande nekande/avslut av kundengagemang
Delta i projekt avseende exempelvis processutveckling och/eller -effektivisering
Ta del av omvärldsbevakning/beakta/ta del av relevant information inom området

Dina egenskaper
För att bli framgångsrik i tjänsten är det viktigt att vara noggrann och analytisk i ditt arbete. Du bör ha öga för detaljer och kunna identifiera potentiella risker och avvikelser. Att vara driven och engagerad är avgörande för att hålla dig uppdaterad med relevanta regler och riktlinjer. Du kan hantera tidspress och utför alltid ditt arbete med gott slutresultat. Att vara samarbetsvillig och ha förmågan att kommunicera tydligt och effektivt är viktigt eftersom du kommer att samarbeta med olika intressenter.
Är detta tjänsten för dig? Skicka gärna in din ansökan idag!
Kvalifikationer:
Relevant utbildning inom exempelvis ekonomi
Minst 1 års erfarenhet av tidigare relevanta arbetsuppgifter
God systemavana
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, på svenska och engelska

Meriterande:
Relevant akademisk examen

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start i mitten av juli.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34005 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024