AML analytiker inom transaktionsmonitorering

AML analytiker inom transaktionsmonitorering

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR tillsätter nu en AML analytiker med erfarenhet av transaktionsmonitorering till vår kund i Solna.

I rollen som AML analytiker hos vår kund kommer du vara en nyckelperson i bankens arbete mot penningtvätt. De sitter i fina moderna lokaler, nära mall of scandinavia med bra kommunikationer som tunnelbana, buss och pendeltåg. Uppdraget startar under april/början av maj och pågår i 6 månader, därefter är tanken att man erbjuds en anställning hos vår kund.

Vår kund är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet är vår kund ett naturligt val för många företagare när de behöver en finansieringspartner. Deras vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

Arbetsuppgifter:

I rollen som AML analytiker kommer du tillhöra avdelningen Operations hos vår kund och du kommer ha ett mycket nära samarbete med dina kollegor i bankens AML-team. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a:

- Transaktionsmonitorering.

- Hantera polisförfrågningar och FIPO-rapportering.

- Utredning, hantering och rapportering till Finanspolisen.

- Hantera ansökningar med syfte att utföra riskbaserad kundanalys inom processen för KYC.

Vem söker vi?

Vi söker dig med analytiska färdigheter och mångårig erfarenhet från transaktionsmonitorering inom AML och/eller KYC. Du ska ha förståelse för lagar och direktiv kring penningtvätt. För att passa i rollen tror vi att du har en stark arbetsetik och en förmåga att hantera mycket konfidentiell information.

För att söka rollen som AML utredare ska du ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans. Du ska ha arbetat många år inom finanssektorn eller annan finansiell tillsynsmyndighet.

Som AML utredare hos vår kund ska du ha en fallenhet för kommunikation, både i tal och i skrift, på svenska och engelska. Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp trots en ibland pressad arbetsbelastning. Som person är du noggrann, har ett metodiskt tänkande och vi tror att etik och moral är viktigt för dig. Samtidigt ser vi gärna att du har ett gediget intresse för finans.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-05-19.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 8 oktober 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024