AML Analytiker till bank

AML Analytiker till bank

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom bank, finans eller juridik sedan tidigare? Är du intresserad av AML och vill arbeta mot företagskunder hos vår kund? Läs mer nedan!

För att säkra att vår kund hela tiden har nödvändig kännedom om sina kunder har ett AML-team etablerats. Teamet utgör tillsammans en viktig länk i arbetet med att säkra att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet genom att säkerställa att banken har god kännedom om sina kunder. Teamet har ansvar för att ta in, utreda och bearbeta information och data från såväl hög-, medium- och lågriskkunder.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare i AML -teamet blir en av dina viktigaste uppgifter att säkra en god kunddialog medan du inhämtar/utreder nödvändig information från bankens svenska kunder.

Du kommer till exempel att:

Inhämta, bearbeta, utreda och kontrollera information från våra svenska företagskunder i enlighet med de kundkännedomskrav som finns.

Planlägga kommande kundgranskningar och aktivt delta i uppbyggnaden av en väl fungerande arbetsprocess.

I samarbete med andra specialister på området svara på frågor från både kunder och interna kollegor rörande kundkännedom och risk scoring.

Bakgrund

Vi letar efter dig som har en relevant utbildning gärna inom ekonomi eller juridik och som efter din examen hunnit arbeta några år inom bank och finansbranschen eller inom närliggade branscher. Har du tidigare arbetat med AML är det starkt meriterande. Du gillar att arbeta i team men tar även stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

För att kunna bidra i rollen som AML Analytiker hos vår kund drivs du av din nyfikenhet och är orädd att testa nya saker. Du gillar utveckling och är inte rädd att komma med egna förslag. Eftersom du arbetar med både svenska och internationella kunder ställs det krav på dina språkliga kunskaper inom svenska och engelska.

Övrig information

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start i april, därefter finns det goda chanser till förlängning eller överrekrytering till vår kund. Tjänsten är på heltid och du kommer just nu arbeta hemmifrån men vår kund sitter normalt i fina lokaler i Kista och viss introduktion kan ske på kontoret där.

Urval och intervjuer sker löpande.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 6 oktober 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


10 oktober 2024