AML analytiker till Danske Bank i Kista

AML analytiker till Danske Bank i Kista

Arbetsbeskrivning

Nu tillsätter SJR flera AML analytiker för inhämtning och analys av kundkännedom för företagskunder till vår kund Danske Bank med placering i Kista.

Du kommer ingå i ett AML- team som tillsammans ansvarar för att säkerställa att bankens kunder inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet och syftet med arbetet är att säkerställa att relevant och uppdaterad kundkännedom finns för samtliga kunder.

Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt men senast 21e augusti och som pågår i 6 månader, därefter finns goda chanser till förlängning på uppdraget alternativt anställning hos vår kund.

Arbetsuppgifter

Som AML analytiker hos Danske Bank arbetar man med riskbedömning inom Anti Money Laundering för att förhindra penningtvätt eller finansiering av terrorism.

Du kan exempelvis jobba med;

- Analys av transaktioner som sker mellan kunder och bank, ur ett penningtvättperspektiv. Du analyserar flöden för att kontrollera att kundens transaktioner verkar stämma med den information som finns om kundens förväntade beteende.

- Agera på AML relaterade larm och avvikelser i det interna systemet

- Inhämta ny kundkännedom KYC för befintliga kunder i samtliga riskklasser

- Granska inhämtad information mot register och andra källor för att kontrollera riktigheten i av kunden lämnade uppgifter

- Granska ägarstrukturer och fastställa verklig huvudman

- Analysera lämnade uppgifter och jämföra med kundens årsredovisning, branschpraxis med mera

- Kontakt med kunder och interna avdelningar

Kvalifikationer

Vi söker dig med erfarenhet från bank och gärna tidigare erfarenhet inom AML/KYC och för att trivas och lyckas i rollen bör du vara strukturerad och analytisk. Du har ett noggrant och effektivt arbetssätt samt en stark samarbetsförmåga och en egen drivkraft. Att kunna se samband, analysera och granska bolag är något som du drivs och stimuleras av. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och du har en eftergymnasial examen inom ekonomi eller juridik.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-07-25.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2023
  • Ansök senast: 27 december 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024