AML Handläggare

AML Handläggare

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom AML? Marginalen Bank erbjuder dig en unik möjlighet att bli en del av vårt team som AML-Handläggare. Vi letar efter två passionerade individer som brinner för att bekämpa finansiell brottslighet och säkerställa efterlevnad av regelverk.

Om rollen:
Som AML-Handläggare på Marginalen Bank kommer du att vara en nyckelperson i vårt arbete med att säkerställa att vi uppfyller de högsta standarderna för AML (Anti-Money Laundering). Du kommer att utföra en rad spännande och utmanande uppgifter, inklusive initial analys av larm från transaktionsmonitoreringen och utredning av PEP- och sanktionslistträffar.

Krav och erfarenhet:
- Minst två års erfarenhet av operativt AML-arbete inom bankverksamhet, särskilt med fokus på transaktionsmonitorering.
- Erfarenhet av att hantera både privat- och företagskunder.
- Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller annan relevant inriktning.
- Erfarenhet av arbete med CM1 eller liknande verktyg.
- God förmåga att kommunicera på svenska både i tal och skrift.
- Utökad kunskap i Excel och erfarenhet av att använda informationstjänster som Infotorg och UC.

Varför Marginalen Bank?
På Marginalen Bank erbjuder vi inte bara ett jobb, vi erbjuder en möjlighet att utvecklas och växa i din karriär. Vi är stolta över vår dynamiska och inkluderande arbetsmiljö där din röst hörs och dina idéer tas på allvar. Dessutom har du möjlighet att bli erbjuden en fast anställning efter avslutat uppdrag om allt går bra.

Arbetsplats och tidslinje:
Arbetet sker på plats på vårt Stockholmskontor och pågår under en period av 6 veckor med start så snart som möjligt. Goda chanser till fortsatt anställning vid efter uppdragets slut om allt går bra.

Om du är redo att anta utmaningen och ta ditt nästa steg i karriären, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till Marginalen Bank.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Haglund
070-770 31 21
Stefan Lidén
070-7709320
Sandra Gustavsson
070-770 31 20
Rekryterare/Konsultansvarig Ingela Haglund
070-770 31 21
Rekryterare/Konsultansvarig Sandra Gustavsson
070-770 31 20
VD Stefan Lidén
070-7709320
Rekryterare/Konsultansvarig Agnes Reuterskiöld
0707 703 120
Rekryterare/konsultansvarig Anneli Grundfelt
070-7707896
Rekryterare/konsultansvarig Stefan Lidén
070-7709320
Rekryteringsassistent Jenny Solum
070-7707896

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Next u AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2024
  • Ansök senast: 7 juni 2024

Besöksadress

Kungsgatan 10 11143 Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 10
Stockholm, 11143

Liknande jobb


16 november 2024

12 november 2024

1 november 2024

Kredit och Krav handläggare

Kredit och Krav handläggare

31 oktober 2024