AML-handläggare till bank!

AML-handläggare till bank!

Arbetsbeskrivning

För en av våra bankkunders räkning söker vi tre stycken AML-handläggare i form av ett konsultuppdrag. Vi söker dig med minst ett års erfarenhet av AML där du arbetat med både privat- och företagskunder. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
För en av våra bankkunders räkning söker vi nu tre stycken AML-handläggare för ett uppdrag med omgående start. I rollen kommer man arbeta med analys av larm från transaktionsmonitorering samt utredning av PEP- och sanktionslisttträffar och vi söker därför dig som har minst 1-2 års erfarenhet av AML och transaktionsmonitorering.

Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig sex veckor där det efter dessa sex veckor finns goda möjligheter till överrekrytering och fast anställning hos vår kund. Kontoret ligger beläget i centrala Stockholm och du kommer ingå i ett kompetent team med en engagerad chef.

I samband med anställning kommer vi att begära ut ett utdrag ur belastningsregister som kommer visas upp i samband med avtalsskrivning. Vi rekommenderar dig därför att beställa hem ett sådant utdrag redan nu då det kan ta upp till två veckor innan det kommer hem i brevlådan. Klicka här för att komma till Polisens hemsida där du beställer hem utdragen. Välj sedan "kontroll av egna uppgifter". Vidare kommer vi i samband med anställning att genomföra en kreditupplysning på den aktuella kandidaten.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Initial analys av larm från transaktionsmonitoreringen
* Utredning av PEP- och sanktionslistträffar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad kandidatexamen inom ekonomi eller juridik
- Har minst ett års erfarenhet av AML och transaktionsmonitorering där du arbetat gentemot både privat- och företagskunder.
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Har goda kunskaper i Excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer få information om vilken bank annonsen gäller vid en första telefonintervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2024
  • Ansök senast: 3 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

15 november 2024

Rental Administrator & Financial Analyst

Rental Administrator & Financial Analyst

14 november 2024

Investment Manager

13 november 2024