AML & KYC Specialist till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har driv och energi att vara med och bygga upp Svea Bank, som trivs i en föränderlig miljö med högt tempo där du får vara delaktig i det mesta inom Svea Bank Operations! Ditt fokus kommer ligga på AML & KYC, där vi ser att du kommer ha en brant utvecklingskurva.

Vad innebär rollen?
Som Svea Banks AML & KYC Analyst förväntas du vara ett stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet genom att granska, analysera och rapportera transaktioner. Du tillhör avdelningen Operations inom Svea Bank, och kommer att ingå i bankens AML-team. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a.:

- Transaktionsmonitorering
- Hantera ansökningar med syfte att utföra riskbaserad kundanalys inom processen för KYC
- Hantera AML-funktionens mailbox
- Hantera polisförfrågningar
- Hantering av bedrägerier


Erfarenhet och kvalifikationer
Rollen som AML & KYC Analyst är en junior roll där du som har rätt inställning och motivation har möjlighet till en brant utvecklingskurva inom området. Vi ser gärna att du har någon tidigare erfarenhet från bank eller AML/KYC arbete, men du kan även ha arbetat i någon typ av administrativ eller kundtjänst roll tidigare där du kommit i kontakt med AML/KYC frågor. Du behöver kunna svenska flytande och vara mycket duktig på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Vem är du?
Vi söker dig som är driven och vill vara del av att bygga upp något, samt är orädd att ta dig an nya uppgifter. Du har en god förmåga att ta till dig nya kunskaper och kommer gärna med initiativ och idéer samt bidrar till teamet med din positiva och arbetsamma attityd. Vidare är du analytiskt lagd och kan bearbeta och analysera information för att identifiera misstänkta transaktioner och mönster. I den här rollen behöver du kunna fatta snabba beslut och agera om du upptäcker ett avvikande eller misstänkt kundbeteende. Det är mycket viktigt att du är kommunikativ och kan förmedla information till olika delar av organisationen på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vidare är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande, och trivs i en organisation med högt tempo där mycket händer.

Om Svea Bank
Svea Bank tillhandahåller flera tjänster med syfte att underlätta sina kunders vardag, exempelvis fakturaköp, företagslån, företagskonto och sparkonto. Genom personlig service och smart teknik ämnar vi erbjuda marknaden effektiva och anpassade lösningar. Svea Bank är ett helägt dotterbolag till Svea. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Liknande jobb


16 november 2024

12 november 2024

1 november 2024

Kredit och Krav handläggare

Kredit och Krav handläggare

31 oktober 2024