AML-och kvalitetsupport

AML-och kvalitetsupport

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Bergslagen

Det händer mycket roligt hos oss på banken! Nu storsatsar vi på utvecklings- och kvalitetsfrågor, och utökar därför med kompetens inom nyskapade Affärsstöd Bank. Affärsstöd Bank kommer verka för att utveckla oss som bank, ta kliv framåt, harmonisera våra arbetssätt och finnas tillgängligt för våra medarbetare i deras vardag. Engageras du av kvalitet-och regelverksfrågor? Är du en person som vill göra skillnad och hjälpa oss utvecklas inom kvalitet? Har du en analytisk förmåga av rang? Då tycker vi att du inte ska tveka på att söka det här jobbet! Välkommen med din ansökan.  
Om jobbet
På det här jobbet kommer du få vara med och bidra till hög kvalitet i bankens processer genom bland annar kontroller, uppföljning, utbildning, informationsspridning och rapportering. Arbetet är omväxlande med inslag av både administrativa och analytiska uppgifter, liksom att vara ett bollplank som specialist mot hela bankorganisationen. Du kommer ingå och välkomnas in i ett litet och tajt team om 3, där man får huvudansvar för vissa processer, men man hjälps åt över gränserna. Du och teamet utgör ett mycket viktigt stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet genom att granska, analysera och rapportera transaktioner. Huvudsakliga arbetsuppgifter som ingår i rollen är:


* Transaktionsutredningar för såväl företag som privatpersoner
* Stöd till kollegor inom bankorganisationen för att proaktivt ge verksamhetens medarbetare förutsättningar att leva upp till kraven inom ramen för området
* Hantera AML-gruppens mailbox
* Kvalitetsgranska, återkoppla och supportera
* Vara huvudansvarig för kvalitet och granskning inom företagsområdet

Vad erbjuder vi dig? 
Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas på både ett personligt plan och i din yrkesroll.  I den här rollen råder frihet under ansvar, du kommer tillsammans med teamet ha stor möjlighet att påverka och planera era arbetsdagar utifrån det som ni behöver få utfört. Det här jobbet är perfekt för dig som engageras av kvalitets- och regelverksfrågor och som vill ha en bra balans och variation mellan analys, granskning men också agera stöttepelare till verksamheten. Då vi är i startgroparna med vår nyinrättade Affärsstöd Bank är det här jobbet för dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla får framgång och våra arbetssätt. Drivs du av att gå från idé till handling? Ja då kan vi vara något för dig!
Vem är du?
För att var aktuell för rollen behöver du ha akademisk examen inom juridik, ekonomi eller liknande. Vidare ser vi att du behöver ha viss arbetslivserfarenhet som analytiker/utredare, revisorsassistent, rådgivare eller liknande område kopplat till företagande. Det är viktigt att du kan förstå, granska och analysera bokslut. Har du erfarenhet från bank så är det en merit, men det är inte ett krav för tjänsten. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet, dina drivkrafter och potential och avgörande för att du ska komma att trivas tillsammans med oss och jobbet. Vi söker dig som är flexibel och driven samt är orädd att ta dig an nya uppgifter. Du har en god förmåga att ta till dig nya kunskaper och kommer gärna med initiativ och idéer samt bidrar till teamet med din positiva och arbetsamma attityd. Vidare är du analytiskt lagd och kan bearbeta och analysera information för att identifiera misstänkta transaktioner och mönster. I den här rollen behöver du kunna fatta snabba välgrundade beslut och agera om du upptäcker ett avvikande kundbeteende. Det är mycket viktigt att du är kommunikativ och trygg i det svenska språket och kan förmedla information till olika delar av organisationen på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vidare är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande, och trivs i en organisation med högt tempo där mycket händer.
Låter det intressant? 
Vill du veta mer, ring Chef Affärsstöd Bank Maria Ridman 073-920 02 31 eller HR- partner Anne Pettersson 073-800 43 03. 
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Stina Haraldsson 021-19 01 56 för Akademikerföreningen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Västerås.
Välkommen med din ansökan senast 15 feb Vi kan komma att rekrytera löpande, ansök därför gärna så snart du kan.  
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och språkkompetens.
Då vi verkar i en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller i alla våra rekryteringsprocesser.
Sista ansökningsdag: 2022-02-22

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Bergslagen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2022

Besöksadress

Västerås
None

Postadress

Box 1046
Västerås, 72126

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024