OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven person med god analytisk förmåga och har ett genuint intresse för AML-relaterade frågor? Vi söker dig som trivs med stort eget ansvar och som vill få möjlighet att utvecklas i en bred roll där du bidrar till att både implementera nya och utveckla befintliga arbetssätt för hur Svea arbetar med AML.
Vad innebär rollen?
Som AML Officer hos Svea förväntas du vara kvalificerad support för organisationen vid åtgärder för att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism. Du kommer att initiera och ansvara för arbetet med genomförande och uppdatering av den allmänna riskbedömningen i samarbete med särskilt utsedd befattningshavare.
Vidare kommer du arbeta med utformning av styrdokument och rapportering. Du planerar och genomför AML-utbildningar samt arbetar aktivt med omvärldsbevakning inom området. Rollen innebär även att du aktivt bidrar i regelverkstolkningen tillsammans med kollegor.
Du kommer supportera i frågor kring transaktionsmonitorering såsom utredning av komplexa transaktioner, scenarieutveckling och självständigt utföra rapportering till Finanspolisen. I rollen ingår även att vara ansvarig för leverantörskontakter.
Erfarenhet och kvalifikationer:
- 3-5 års erfarenhet av arbete inom AML-området
- Erfarenhet av rapportering i GoAML
- God kunskap om lagar och föreskrifter gällande AML
- God kunskap om transaktionsövervakning och scenariesättning
- Kunskaper i CM1 (meriterande)
- Erfarenhet från bank/finansiell verksamhet (meriterande)
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Akademisk utbildning eller motsvarade kunskap genom arbetslivserfarenhet
Vem är du?
Vi söker dig som är en driven och initiativtagande person som vill arbeta brett med AML-relaterade frågor och som trivs i en arbetsmiljö där du får stor frihet under ansvar. Som person är du analytisk lagd, har vana att strukturera och analysera komplexa material och av att redovisa dina slutsatser på ett sätt som är anpassat till mottagaren. Du har erfarenhet av att självständigt driva frågor på strategisk nivå, samtidigt som du trivs att även arbeta operativt. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga då rollen innebär många kontaktytor. Du tar initiativ, kan prioritera och arbetar strukturerat, systematisk och effektivt.
Om Svea
Svea är ett fintech-bolag med verksamhet i ett flertal europeiska länder. I 40 år har vi fungerat som finansieringspartner till företag och därigenom hjälpt dem nå och överstiga sina mål! På Svea råder en entreprenöriell anda och vi har en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har respekt för livet utanför arbetet. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Läs mer om hur det är att arbeta hos oss här: http://career.svea.com/
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan och lycka till!