OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett spännande projekt hos vår kund med kontor på Götgatan på Södermalm tillsätter SJR nu en AML specialist/coach för konsultuppdrag med anställning hos SJR.
Vår kund är en världsledande leverantör inom digitala betalningar och projektet startar i mitten på mars och pågår i ca 6 månader med chans till förlängning.
Arbetsuppgifter:
Du kommer i din roll som AML specialist/coach ansvara främst för coaching och utbildning av ett internt team bestående av AML agenter. Dvs vara en AML/KYC specialist som kan hjälpa till med frågor gällande KYC/AML, utbilda teamet i hur man hanterar KYC kontroller och stötta teamet med kompetensutveckling inom KYC och AML.
Ditt dagliga ansvar inkluderar:
Stödja teamet med pågående due diligence av befintliga kunder, utföra KYC- och AML-riskbedömningar
Coacha teamet med kunskap om KYC och AML processer
Tillhandahålla utbildningssessioner för teamet relaterade till KYC- och AML-processer
Kontinuerlig bevakning av kunder och att se till att relevanta regelverk följs
Stödja teamet i interna kommunikationskanaler
Bidra till ständiga förbättringar för effektiva och högkvalitativa KYC- och AML-processer
Vem söker vi?
Vi söker dig med analytiska färdigheter och mångårig erfarenhet från AML och/eller KYC. Du ska ha god förståelse för lagar och direktiv kring penningtvätt. För att passa i rollen tror vi att du har en stark arbetsetik och en förmåga att hantera mycket konfidentiell information.
Du ska ha arbetat många år inom finanssektorn och/eller annan finansiell tillsynsmyndighet.
Som AML specialist/coach hos vår kund ska du ha en fallenhet för kommunikation, både i tal och i skrift, på svenska och engelska och vara en person som trivs i att cocha/utbilda andra medarbetare.
Som person är du noggrann och kommunikativ samtidigt ser vi gärna att du har ett gediget intresse för AML/KYC.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-15.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88