OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver. Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning. Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt. Arbetsförmedlingen är uppdelad i 68 arbetsmarknadsområden och finns på 450 orter i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm. Totalt arbetar ca 9500 personer inom myndigheten. AMO Trollhättan består av Af Trollhättan, Af Vänersborg, Af Norra Bohuslän, Af Lysekil/Munkedal och Af Uddevalla. I första hand söker Af Vänerborg och AF Lysekil/Munkedal arbetsförmedlare men det kan också bli aktuellt med placering vid andra kontor inom arbetsmarknadsområdet. Vi söker dig som vill bidra till att Arbetsförmedlingen blir den självklara samarbetspartnern på arbetsmarknaden och som vill vara en del av organisationen med den största samlade kunskapen om arbetsmarknad, branscher och yrken. Arbetet som arbetsförmedlare är komplext och ställer höga krav. Vi förväntar oss att du med din samlade kompetens kommer att bidra till att nå uppsatta mål och vara en god företrädare för myndigheten. Vi erbjuder ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med mycket kontakter i en dynamisk organisation. Arbetsförmedlingen erbjuder goda anställningsvillkor t.ex. flextid, bra semesteravtal och friskvård. Arbetet innebär möten och samtal med våra två kundgrupper, arbetsgivare och arbetssökande, identifiera deras behov och utifrån dessa och arbetsmarknadens möjligheter erbjuda lämplig service enligt arbetsförmedlingens tjänsteutbud. Att aktivt etablera och utveckla kontakter med arbetsgivare och kunna marknadsföra Arbetsförmedlingens tjänster är viktiga inslag i arbetet. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration i våra systemstöd och ställer krav på att du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete. Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. Som arbetsförmedlare arbetar du självständigt, men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Du arbetar efter direktiv som förändras, vilket ställer krav på att du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter.Vi söker dig som vill bli en värdefull partner för såväl arbetsgivare som arbetssökande Du har: . genom utbildning och/ eller erfarenhet dokumenterat goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle. Utbildningen kan gärna vara inriktad mot någon/några av följande ämnesområden: samhällsvetenskap, beteendevetenskap, kommunikation, ekonomi, statsvetenskap, juridik och arbetsrätt, naturvetenskap, teknik eller vad som kan betecknas vara motsvarande inriktning. Krav ställs på lägst kandidatexamen om 120 poäng eller 180 högskolepoäng. . förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga arbete. . god datorvana. . god samarbetsförmåga. . förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat. Övrigt Anställningsformen är tillsvidare, provanställning om 6 månader tillämpas. Eventuellt kan det även bli aktuellt med ett vikariat. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740