OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bonnier News är Nordens största mediehus och söker just nu en analyschef för gruppen affärsanalytiker inom läsaraffären. I den här rollen kommer du att vara en del av läsaraffären, och ansvarig för att optimera användningen av data i organisationen för att öka antalet prenumeranter, skapa engagemang hos kunderna och generera leads för framtida konverteringar. Du har HR-ansvar för en grupp analytiker som arbetar i olika team inom marknadsorganisationen, och bidrar även själv i analysarbetet.
Om du tycker att det här låter intressant och tror att du skulle passa bra i rollen som analyschef på Bonnier News, så bör du definitivt söka jobbet!
Om oss
Vi är mitt i en digital transformation där vi arbetar med att göra vår journalistik ännu mer tillgänglig för ännu fler personer genom digitala kanaler, digitala affärsmodeller och smart användande av data. Läsaraffären är den organisation inom Bonnier News som skapar gemensamma och skalbara lösningar för affären och tech. Vi kombinerar styrkan i alla våra olika varumärken med en modern tvärfunktionell organisation. Här jobbar vi snabbrörligt genom självständiga team som har tydliga mandat och ansvarsområden. Vi tror på att samla olika erfarenheter, kunskaper och infallsvinklar för att växa tillsammans.
Om rollen
-
Som analyschef har du personalansvar för medarbetarna inom området affärsanalys. Du ansvarar för medarbetarens hela livscykel, vilket innefattar rekrytering, kompetensutveckling, trivsel/engagemang/kultur, lönesättning och administration, medarbetarsamtal/check in, aktiviteter kopplat till medarbetarundersökning, arbetsmiljöansvar, rehab, fackliga förhandlingar, exitsamtal m.m.
-
Du samordnar analysarbetet tvärs team och domäner, i rollen bistår du ditt team och domäner i prioritering av analysarbetet.
-
Du stöttar och utvecklar affärsanalytikerna i metodfrågor.
-
Samtidigt arbetar du operativt och tillhör ett korsfunktionellt team inom marknadsorganisationen, där du genom relevanta och proaktiva analyser bidrar till teamets framgång.
Vem är du?
För att lyckas i din roll behöver du vara en person som gärna tar initiativ och kan strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt. Det är också viktigt att du är flexibel och trivs i en miljö som präglas av förändringar och högt tempo. Vi värderar personliga egenskaper högt, så det är viktigt att du är en person som gillar att bygga relationer och samarbeta med andra.
Kvalifikationer
-
Du förstår affärsvärde och tekniska förutsättningar och besitter en hög analytisk förmåga, samtidigt som du är en god kommunikatör.
-
Du har tidigare erfarenhet av att arbetsledning och/eller personalansvar, med ett dokumenterat gott resultat.
-
Du har relevant högskole-eller universitetsutbildning, samt erfarenhet av analysarbete inom mediebranschen eller annan prenumerationsbaserad verksamhet.
-
Du har goda kunskaper i användning av Googles kalkylark och erfarenhet av business intelligence-verktyg såsom: Datastudio, Qlik,Tableau, Power BI eller liknande.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning.
Du kommer att tillhöra Bonnier News Commercial och rapportera till Johan Bergqvist, idag kompetenschef för gruppen affärsanalytiker, och tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Marieberg/Kungsholmen i Stockholm. Vi jobbar hybrid idag men majoriteten av dagarna sker på något av våra kontor. Vi har kontor på flera olika platser i landet, från Skåne upp till Luleå.
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!