Analyst till Skills Corporate Finance

Analyst till Skills Corporate Finance

Arbetsbeskrivning

Skills Corporate Finance är en kvalitetsdriven boutiqe corporate finance firma med stort kontaktnät. 2021 valdes Skills till bästa IPO-rådgivare för small-cap av Affärsvärlden. Skills söker nu en ambitiös och högpresterande individ som söker snabb utveckling inom finansvärlden. Här blir du en del av ett transaktionsteam i en flexibel och professionell miljö med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Skills erbjuder högkvalificerad finansiell rådgivning till främst tillväxtföretag, där Skills genom en extensiv erfarenhetsbas skapar förutsättningar för kreativitet kombinerat med marknadens bästa service.
Du är med i ett flertal transaktioner, inklusive private placements, emissioner, börsnoteringar och förvärv. Du är delaktig i allt från förhandling och framtagande av uppdragsavtal, upprättande av bolagsmaterial i form av presentationer, informationsmemorandum eller prospekt, processhantering och till slut även uppföljning. Du förväntas ta ansvar för att processerna genomförs effektivt genom hålla i kontakterna med olika aktörer som samverkar i en transaktion.

Du erbjuds
- Att ta del av en expansiv verksamhet med en tydlig karriärstege
- Att bli en del av ett mycket kompetent team med höga ambitioner
- Att snabbt ta ansvar i olika projekt och möjlighet till mycket god kompensation
- En företagskultur som uppmuntrar egna initiativ

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Analysera och värdera företag, marknader och branscher
* Upprätta prospekt, informationsmemorandum, företagspresentationer och styrelsematerial
* Assistans vid due diligence-processer och strukturering av företagstransaktioner
* Delta vid kundmöten och i dialoger med kundbolag


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning (BSc eller MSc inom finans, redovisning eller liknande), med mycket goda studieresultat
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet från branschen är meriterande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Skills.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2024
  • Ansök senast: 23 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 november 2024

Rental Administrator & Financial Analyst

Rental Administrator & Financial Analyst

14 november 2024

Investment Manager

13 november 2024

Project Manager within Investment Management

Project Manager within Investment Management

12 november 2024