OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Genom att erbjuda marknadens bredaste sortiment har OneMed Sverige AB blivit den ledande leverantören av kvalitativa sjukvårdsprodukter till den svenska sjukvården. Vi har en rikstäckande organisation med kontor i Härnösand, Stockholm, Malmö och Göteborg. Omsättningen uppgick 2012 till 2 miljarder kronor och antalet anställda är ca 230. OneMed Sverige AB ingår i OneMedkoncernen med verksamhet i Nord- och Östeuropa.
För mer information besök vår webbplats www.onemed.se.
Vi söker nu nya medarbetare till vår svenska organisation med placering på vårt kontor i Västra Hamnen, Malmö
ANALYTIKER
Arbetsuppgifter:
* Ta fram förslag till anbud/offerter, koordinera och sammanställa.
* Uppföljning av nuvarande avtal - lönsamhetsberäkningar samt föreslå åtgärder.
* Genomföra potentialberäkningar för våra kunder och avtal samt föreslå åtgärder.
* Ansvara för och underhålla pris- och kunduppgifter i vårt affärsstödssystem - Jeeves.
* Arbeta nära försäljningscheferna och övriga medarbetare som är involverade i arbetet mot kund.
* Löpande arbete med att ta fram rutiner och system för att kontrollera och följa upp kundavtal.
Krav på erfarenhet och person:
* Vi söker dig som har en avslutad relevant högskoleutbildning eller dokumenterat motsvarande erfarenhet från likande arbetsuppgifter.
* Allmänt goda datorkunskaper och framförallt goda kunskaper i Excel.
* Erfarenhet av att analysera och sammanställa rapporter.
* Analytisk-, initiativ- och organisationsförmåga.
* Stresstålig och noggrann.
* Meriterande om du har arbetat med affärssystem (gärna Jeeves) samt om du tidigare har arbetat eller varit i kontakt med grossistbranschen.
* Språkkunskaper, uttrycka sig obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.
* Meriterande med erfarenhet från projektledning
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anbudsadministration Fredrik Värendh
0732-318361
Personalchef Emma Ekstedt
CFO Lottie Saks
070-6189650