Analytiker

Analytiker

Arbetsbeskrivning

För oss är frågvisheten och nyfikenheten viktigare än erfarenheten!
Vi söker analytiker som är vassa på att avkoda digitala användarbeteenden.
På The Foundation har vi samlat affärskonsulter och digitala experter som är specialiserade på att öka effekten av våra kunders digitala affär. Dessutom har vi alla ett stort intresse och driv kring att förbättra digitala kundupplevelser genom att förstå och minimera störningsmoment för våra kunders kunder. Vi anser nämligen att vi inte gör vårt jobb om vi inte förbättrar våra kunders lönsamhet samtidigt som vi ocksa gör vardagen enklare, lättare, smidigare för våra kunders kunder.
Vem vill du jobba med?
Vi tror starkt på att om du ska trivas som konsult och även hos oss så krävs att du arbetar med varumärken och visioner som du verkligen tror på och gillar. På så sätt blir vår relation mer långsiktig och arbetet gentemot vår kund och slutkunden betyder också mer. Därför ser vi det som vår uppgift att försöka hitta just det du brinner för. Så frågan är bara, vilka företag vill du jobba med?
Som analytiker är din uppgift att kvalitetssäkra och strukturera data så att den ger oss möjlighet att ta bättre beslut. Men både innan och efter det tar nyfikenhet och frågvishet vid. Data i all ära men utan frågor som utmanar vad vi ser så kommer vi inte att bli bättre.
Vi vill jobba med Dig som…
Vill agera rådgivare till både kollegor men också i kundens affärsutveckling.
Gillar utmaningen med det ”tomma pappret”, där inte allt som ska göras är fördefinierat.
Uppskattar struktur och ordning och vill hjälpa andra att se ”klarare”.
Pedagogiskt kan överföra kunskap och kompetens för att växa medarbetare i din omgivning – både internt och hos kund.
Drivs av att få bort så många störningsmoment som möjligt i digitala kanaler.
Gärna sitter på plats hos kunden för att komma ännu närmre det vi är med och förbättrar.
Vill få oss att bli bättre. Du har full frihet att utmana vår egen affär!
Ständigt uppdaterar dig och söker inspiration kring nya teknologier inom AI och ML.

Erfarenheten inte helt oviktig.
Trots att den inte är viktigast av allt så är det en fördel om du har
Mångårig erfarenhet av att arbeta i Google Analytics (inkl. GA4) och Google Tag Manager.
Teknisk kompetens inom webb / javascript.
God förståelse för datamodellering och informationsarkitekttur
Förmåga att relatera målspårning till kunds affärsmål.
God förmåga att visualisera insikter och information, som ett stöd i affärsanalysen
Ingående förståelse för trafikanskaffning, kanalindelning och digital säljstrategi.
Strategi och implementation av kampanj- och media-spårning.
Hålla utbildning och presentation inför grupp är en del av din vardag.

Som ett plus i kanten
Erfarenhet inom implementation av Server Side tracking och konverterings API:er
Erfarenhet inom BigQuery, Azure, Snowflake eller andra större plattformar

Sammanfattning

Postadress

Stora Nygatan 63
Malmö, 21137

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024