Analytiker

Analytiker

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Pågen! Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att ”det vi bakar ska vi kunna ge till våra barn”. Idag bakar och säljer vi ca 60 olika produkter och våra goda, färska bröd hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland, och våra Gifflar och skorpor exporteras till 25 olika länder. I Sverige har vi medarbetare över hela landet, för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Vill du bli en av oss? Läs mer på www.pagen.se

Analytiker (Vikariat)

Är du en duktig Analytiker som är kommunikativ och gillar du att samarbeta med andra? Då kanske detta är jobbet för dig!

Pågen skall vara den naturliga partnern för att driva kategoritillväxt tillsammans med våra kunder. Till ett föräldravikariat inom vår Kategoriavdelning söker vi nu en Analytiker. Det primära uppdraget är att, med relevant Marknadsdata, POS- data och insikter, skapa rapporter, uppföljningar och analyser som hjälper interna beslutsfattare och våra kunder att driva kategoritillväxt.

Som Analytiker supporterar du interna processer såsom framtagande av exempelvis Kategoristrategi och Spacestrategi. Du kommer även att ansvara för egna projekt och ansvara för Pågens insikter kopplade till shopperbeteende och allmänna trender i branschen. I den här rollen rapporterar du till vår Category Manager, som du kommer att samarbeta med såväl som med Category Customer Manager för att ”översätta” Pågen Big Data till insikter och insikter till aktiveringsrekommendationer.

Vi är måna om att hålla hög kvalitet i det arbete vi levererar. Våra grundläggande värderingar är Engagemang, Mod, Ansvar och Gemenskap och i den här rollen förväntas ta ett stort eget ansvar för Dina arbetsuppgifter och för att fatta de löpande besluten under arbetsdagen.

 Huvudsakliga ansvarsområden:


• Hitta potential utifrån POS och marknadsdata för att driva kategoritillväxt.
• Utveckla och förbättra rapporter för bättre och effektivare information och beslutsfattande.
• Skapa, underhålla och implementera Pågen Kategoristrategi.
• Proaktivt ta fram analyser för att analysera konsumenter, shopper, marknad och industri ur ett Kategori & Space perspektiv.
• Ge stöd till Category Manager i utvecklingen av årliga kategoriplaner genom att tillhandahålla nödvändig marknadsdata i processen.
• Samarbeta med produktchefer och marknadschefer för att stödja analys som möjliggör databaserade beslut i NPD processen.

För att lyckas i rollen behöver du vara driven, kommunikativ, ha en utpräglad förmåga att analysera data och tycka om och vara bra på att samarbeta med andra. Vidare behöver du vara strukturerad, noggrann, ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och en god förmåga att projektleda andra och prioritera din egen tid. Som person är du positiv och engagerad och har förmågan att entusiasmera och engagera andra.  

Vi söker dig som har eftergymnasial relevant utbildning inom försäljning, marknadsföring, ekonomi eller statistik samt 3-5 års arbetslivserfarenhet, önskvärt inom dagligvaruhandeln, retail eller leverantör.
Exceptionellt goda kunskaper i Excel & Power Bi är avgörande.

Vi vill gärna ha din ansökan senast den 7 januari 2021. För frågor om tjänsten, kontakta Category Manager Mathias Glimmerfelt på tel 0706-522192

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pågen AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 7 januari 2021

Besöksadress

Åkerbärsvägen 4
None

Postadress

Box 8143
Malmö, 20041

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024