OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Analytiker/ Business Analyst, Sortiment & Inköp, Apotek Hjärtat
Varför ska du arbeta hos oss?
Daniella Svanström, Chef Kunderbjudande berättar:
Brinner du för affären men vill också göra skillnaden för svenska samhällets välmående, hälsa och miljön, då ska du söka dig till oss! Vi är en dynamisk och utvecklingsorienterad avdelning, som är duktiga på att stötta varandra och göra vardagen rolig. Här får du vara med och påverka Apotek Hjärtat in i framtiden och tillsammans skapa det bästa kunderbjudandet.
Vill du anta utmaningen som Analytiker inom Sortiment och Inköp?
Apotek Hjärtat fortsätter förflyttningen mot att jobba datadrivet och står inför en spännande satsning med nya digitala analys- & optimeringsverktyg och AI-modeller. Som ett led i detta förstärker vi vårt Kunderbjudande-team med en Analytiker/ Business Analyst. Du kommer ingå i ett team som jobbar datadrivet inom olika områden bland annat pris-, sortiment- och ytoptimering, kampanjplanering, kundinsikter, försäljningsuppföljning och inköpstöd, där ni tillsammans verkar för det bästa kunderbjudandet.
Som analytiker kommer ditt huvudsakliga fokus vara att arbeta med analys och statistik för både vår fysiska apotekskedja och E-handeln. Du kommer främst stötta våra kunderbjudandestrateger men även jobba med egna analys- och utvecklingsfrågor tillsammans med övriga kollegor inom Sortiment & Inköp. Du kommer även ingå i ett analysnätverk inom Apotek Hjärtat och ha tillgång till liknande grupperingar och kompetensutveckling inom ICA Gruppen. Tjänsten innebär även samarbete med flera externa parter, främst i form av systemleverantörer.
I rollen som Analytiker/ Business Analyst kommer du:
* Nyttja några av de bästa verktygen och plattformarna på marknaden
* Komma in tidigt i Apotek Hjärtat & ICA Gruppens stora satsning inom området med stora möjligheter att forma och påverka
* Medverka i hela analysprocessen från att identifiera affärsmöjligheter till produktionssättning av nya verktyg, modeller & dynamiska rapporter
* Hantera och analysera stora datamängder för att generera affärsinsikter och stödja kommersiella beslut
* Utföra löpande analys och uppföljning av KPIer
* Jobba tillsammans med Hjärtats Strateger, Analytiker och Affärsansvariga i agila multikompetensteam
* Vara en superuser i våra analysverktyg t.ex. Tableau, Revionics, Self Serve, Cognos & Nielsen
Det här söker vi hos dig
Du har några års arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenhet som managementkonsult, analytiker, från apotek och/eller detaljhandelsbranschen samt kategori- & inköpsarbete. Du har en universitetsexamen inom ekonomi, matematik, teknik, industriell ekonomi eller motsvarande och har arbetat med dataanalys i yrkeslivet. Du har goda kunskaper i analysverktyg t.ex. Tableau, Cognos, Power BI samt i MS Office. Du kan svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du är van och bekväm med att analysera och presentera för större målgrupper.
Du har en passion för problemlösning och ett datadrivet arbetssätt. Du är kreativ och trivs i en kommersiell miljö där tempot är högt men vägen är inte alltid utstakad från början. Du är mål- och resultatdriven, med hög ambition och stark drivkraft. Du är förändringsbenägen, drivs av utmaningar och ser möjligheter. Du har förmåga att snabbt kunna förstå och bryta ner affärsproblem. Du har förmågan att hantera otydligheter utan att förlora fokus eller framdrift. Du är en kommunikativ och relationsbyggande person som trivs med att samarbeta och kommunicera med kollegor från olika bakgrunder och expertisområden. Du har lätt för att inspirera andra i det du brinner för allra mest - data och dess affärsvärde
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i ett företag som växer och utvecklas. Vi har en platt organisation som ger stora möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling. På Apotek Hjärtat är vi måna om hur vi skapar resultat och vi bygger vår framgång på Hjärtats värderingar - engagemang, entreprenörskap och enkelhet. Vår hemvist i ICA Gruppen ger både dig och oss unika möjligheter att utvecklas. Tjänsten som är en tillsvidareanställning på heltid är placerad på Supportkontoret i ICA-huset i Arenastaden, Solna.
Välkommen in med din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är 4 oktober 2020. Vi gör urval och intervjuer löpande så rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta gärna HR Business Partner Christina Briés 0767/246085
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.