OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Jacobi-gruppen är ett helägt dotterbolag till Osaka Gas Chemicals Co Ltd. Vi är en av världens största tillverkare av aktivt kol med kokosnötskal som råvara. Kokosnötskal är den mest hållbara kommersiella råvaran för tillverkning av aktivt kol. Det används för rening av bland annat luft och vatten och tillverkas i våra fabriker i Asien. Jacobi Carbon har sitt huvudkontor i Kalmar.
Läs mer om oss: www.jacobi.net
Tjänstebeskrivning
Som Supply Chain Analyst kommer du att sammanställa, utvärdera och presentera analyser, rapporter och statistik. Du utför datainsamling, analyserar och presenterar detta i ett användarvänligt format som sedan blir viktiga beslutsunderlag för organisationen. Datainsamlingen görs från vårt affärssystem Netsuite och med dina kunskaper i Excel hanterar och strukturerar du informationen för att visuellt kunna presentera detta för dina kollegor.
Baserat på orderbok och framtida efterfrågan stämmer du av aktuella samt framtida lagernivåer och samverkar med dina kollegor gällande produktion för att möta efterfrågan. Rollen kan stundom vara komplex, det är mycket information att ta in och en förståelse för vår produktion kommer att underlätta ditt arbete.
Tjänsten är en ny roll i teamet och den kommer formas utifrån vad som behövs för att vi ska kunna ge organisationen ett viktigt stöd gällande lagernivåer och produktionsflöden. Med det krävs att du tar egna initiativ och driver igenom - samtidigt som du gillar att jobba med andra och är duktig på att få med dig folk på resan. I rollen har du ett nära samarbete med dina kollegor runt om i världen. Du är bekväm i att presentera ditt arbete och du kan förstå utmaningar ur flera perspektiv.
Tjänsten är heltid och den är placerad i Kalmar. Du rapporterar till Global Supply Chain Manager.
Kvalifikationer
För att trivas i den här rollen är du analytiskt lagd, du är nyfiken som person och har ett stort intresse av att skapa och utveckla ditt arbete för att nå bästa resultat. Du har ett stort engagemang och tycker om att lösa komplexa problem och frågeställningar samt har en förmåga att driva arbetet självständigt med stöd från kollegor med expertis inom området. Du har troligen en utbildning med inriktning ekonomi/produktion/business alternativt har du arbetslivserfarenhet från en roll som Analytiker.
Rollen är en mycket central och viktig del i vårt team där du har många interna kontaktytor, därav är det viktigt att du är en person som uppskattar att ge support och service.
I ditt arbete är du noggrann, stresstålig och flexibel. Du är en välorganiserad administratör som förstår vikten av de arbetsuppgifter som är återkommande samt genomför dessa på ett kvalitativt sätt. Du kommer förmodligen trivas bäst hos oss om du är prestigelös och inte är rädd för att ta tag i nya utmaningar som dyker upp längs vägen.
Vi sätter stort värde på rätt personliga egenskaper som utmärks av att du har ett stort engagemang, är ordningsam, ansvarstagande samt har en positiv inställning.
Kontinuerlig kommunikation med kollegor är av stor betydelse, du kommunicerar tydligt i tal och skrift både på svenska och engelska.
Din IT-mognad är hög och du har goda kunskaper i MS Office med tyngdpunkt i Excel.
Vad erbjuder vi dig?
Vår personal är vår viktigaste resurs. Deras insatser bidrar till företagets utveckling och framgång. Vi vill skapa en säker arbetsplats där vi gemensamt arbetar mot företagets vision.
Vi bjuder in dig att följa med på vår resa mot att bli det mest hållbara företaget i branschen. På Jacobi Carbons anser vi att vi har ett ansvar och vi vill vi bidra till ett mer hållbart och bättre samhälle. Dessutom ligger CSR arbete oss väldigt varmt om hjärtat.
Läs mer här: https://www.jacobi.net/sv/hallbarhet/
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 31 oktober 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Funderar du på att flytta till Kalmar län? Då kan det vara bra för dig att känna till att det finns extra stöd och vägledning läs mer på: https://flyttahit.nu/
Här kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642